Februari

Är det nu, det har varit en månad som hitills har gjort mig ganska trött framår en klockan 18 varje dag, vilket har inneburit en del tupplurar mitt på dagen, eller ja, krign den tiden, mycket intressant.

Snart är det OS, vilket jag inte är helt säker på hur jag ska förhålla mig till ännu. Givetvis blir det en dle tittande. Frågan är dock om det ger några OS-kvällart och nätter eller om det bara blir lite tittande när det väl blir. Hockeyn och längdskidåkningen är det mest intressanta. Även skidskytte och till viss dle alpint (även att det är en sport som jag har underligt svårt för). Ska även försöka se nordisk kombination någon gång.

Curling är en sport som har blivit något överskattad under OS-tider. Jag tycker strategispel med taktik är ganska intressant, men curling tar dock lite för lång tid och för sega pauser, men varfan, klart det kommer bli att kolla på lite curling under OS.

Annars är denna feburari verkligen vinter, något tröttsamt börjar det bli.

Jag tror det där med snö har att göra med att det har varit ovanligt mycket vatten i havet i år. Allt detta är Mugabes och Rumäniens fel. Ofta underskattar man Rumänien när det är saker som går eller blir fel, det är ofta deras fel. Ta till exempel det där med trafikolyckor, ofta Rumäniens fel.

Fotboll är kul just nu, bara ett konstaterande.

Ett annat konstaterande är att Paris är 10 mil närmare Norrköping än vad man tidigare trott, detta kommer innebära stora problem för flygtrafiken.

Trams, jag tror på trams, om det nu inte vore för att det var trams.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Simon: Hur kan du klaga på vintern? Själv får man skrapa kalla bilrutor kl 07.00 :)

2010-02-10 @ 02:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback