Årskrönika

2010, jag är nu 23.

Detta är första året helt utan min far i livet, han dog iofs i början av 2009, men iaf. Ibland känns det som att det var väldigt längre sen. Det känns verkligen som jag fått en distans till det, det är inte alls så närvarande, jag har liksom accepterat det och gjorde det egentligen ganska tidigt.

Men nu lite andra saker, badomdomdisch!

Allmänt
Om vi börjar lite allmänt med året så utser jag lite priser, ur ett personligt plan, eller vad man säger.
Årets TV-program: Mauro & Pluras Kök, Fantastiskt TV-program, jag vet inte riktigt om man helt kan kalla det matprogram, lysande var det iaf.

Årets TV-personlighet: Plura, Vafan, han var trots allt med i två av årets tre bästa program (snart från han köra På Spåret) och var den bästa personen i de program han deltagit i.

Årets Personlighet: Plura, Hehe. 

Årets Romaspelare: Riise, flera Romaspelare har haft bra perioder, så som Vucinic, Menez, Julio Sergio, men Riise är nog den som varit jämnast.

Årets person: Göran Lindberg.

Årets företag: SJ

Årets musik och film: Får någon annan tycka något om. 

Årets politiker: ?

Personligt
Nu får det bli lite mer personligt, hur året har varit för mig. Det jag kommer komma ihåg bäst om 30år är kanske att 2010 var året då jag skaffade körkort, nu ska jag bara klippa mig och skaffa jobb. Jag vann Naffis: La Campusliga. Att dricka öl ur en segerbuckla, det är något extra, nästan oavsett nivå. Skolmässigt har det nog varit mitt bästa år, jag har hittat något som jag är duktig på och som jag på ett eller annat sätt nog kommer kunna tjäna pengar på framöver. Dessutom får jag ju intervjua legendarer som Ove Kindvall och Conny Torstensson. 2010 fick jag också starka känslor för en annan person, det var bra på många sätt. Senare under året skulle det dock slå tillbaka på min vardag och hemmiljö på ett nästan mardrömsliknande sätt. Året som helhet har varit ganska trevligt, jag har haft flera roliga stunder, framförallt under våren, som var riktigt bra, men även under sommaren och hösten. Flera intressanta möten med människor. Jag hoppas dock det blir än mer av den varan under 2011. 2010 var väl främst ett transportår för mig om man ser tillbaka på det. Liksom lugnet innan jag ska ta tag i mitt liv. 

Årets bästa dag: 18 april, Roma-Lazio 2-1 och dagen var väldigt bra på egentligen alla sätt.

Årets sämsta dag: Finns säkert någon, men ingen jag lagt på minnet.

Årets konsert: När Per Persson spelade på Munken i Parken, han lyckades med konststycket att spela tre legendariska låtar direkt, bubblare är Sophie Zelmani och Moneybrother.

Årets rumpa: Min, givetvis.

Årets fotbollsmatch: Finalen i La Campusligan, trots att jag gjorde självmål.

Årets lag: Långemåla IF som gick upp i Division fyra! Jag var personligen inte deltagande i avancemanget, för första gången sen jag var 14år satt jag inte ens på bänken i en enda A-lagsmatch.

Årets nya gata: S.t Persgatan.

Årets maträtt: Potatismos med kött eller fisk till.

Vad jag lärt mig under året? Jag vet inte riktigt, säkert en massa.
Förväntningar på det nya året? Att jag ska bli rik, att jag ska fortsätta vara snygg och att jag ska ha jävligt kul. Jag tror 2011 kan bli kul, ser inget som står i vägen för det liksom, skulle möjligtvis vara jag själv.

Jag struntar i gott nytt år, jag avslutar istället med en textrad från en Eldkvarnslåt, det är inte mer än rätt att Plura får avsluta året:


Man kan bara älska och förlora stort
Det finna alltid saker man inte skulle ha gjort
Att följa sitt hjärta fem ord som jag köpt
Man kan bara förlora och hålla huvudet högt






Kommentarer
Postat av: Adam K

Tjena Simon. Intressant fakta kring dig osv. Fan St persgatan???



Roligt att du har en grund att bygga på och det bästa är ju att ha ett jobb man själv gillar att arbeta med. Bra gjort där=)



Ha det bra

Adam K

2011-01-05 @ 01:06:00
Postat av: William

Hooray för 2010! Länge leve 2011!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback