Stream och saker

Fotbollskanalen.se ska till helgen sända Real Madrid-Sporting Gijon gratis över nätet, en auktion som uppskattas, även att det säkerligen bara är till helgen så är det bra. För Italienska ligan så kan man ofta hitta gratisstreamar på nätet via bet365, vilket gillas, Canalplus har ju den ofina förmågan att inte alltid sända Roma. Fotbollskanalen har annars ett koncept att man får betala för att streama matcherna, kostar 39 kronor. Jag har inte testat det, men summan känns för hög oavsett kvalite. Viasats till CL har jag testat, hmm, kostar den 49 kanske, lite sämre kvalite en tv, följdaktligen tycker jag det är för kostsamt.

Jag tycker det är synd att man faktiskt inte på något sätt i Sverige lagligt kan komma runt att se vilken match man vill från de tre stora ligorna, det är något som man borde sträva efter. Piratstreamarna börjar ju stoppas mer och mer, och det kan man ju förstå, men att stoppa något som man själv faktiskt inte visar bara för att känns en aning surt. Jag hoppas att man genom sin tv inom två tre år kan välja vilken match man själv vill se i t.ex. Serie A eller Premier League. Jag vill inte att det ska fungera som pay per view, tycker det är ett halvkasst system som har för dyra priser, iaf när man måste ha någon form av dyr betalkanal för att kunna använda det. Jag vill att det ska se ut ungefär som det gör med Serie A nu fast att man ska ha möjlighet att välja match själv utan någon extra kostnad en den fasta avgift som man eventuellt redan betalar.

Jag har även en förhoppning att man utvecklar nätmarknaden mer, att man t.ex. erbjuder matcherna utan kostnad fast att man då ser dem med en mindre skärm, lite sämre kvalite och lite störande reklam. Sedan kan man ha ett annat alternativ där man betalar en avgift och får då matchen i bra kvalite och helt utan reklam. Det borde inte vara omöjligt att genomföra och det borde löna sig också.



Kommentarer
Postat av: Adam K

Hej Simon,



Jag har inte glömt dig. GLAD ALA HJÄRTANS DAG!

Hoppas du trivs med Universitetslivet efter det som hänt dig. God bless you.



Ja ghar även skapat en parallell blogg som heter Deepblusky2 från min vanliga blogg. Denna handlar allt utom sport. Men jag vill poängtera att det överst jag skrev är viktigare än min reklam här. Ha en bra dag



Postat av: Adam K

Hej Simon,



Jag har inte glömt dig. GLAD ALA HJÄRTANS DAG!

Hoppas du trivs med Universitetslivet efter det som hänt dig. God bless you.



Ja har även skapat en parallell blogg som heter Deepblusky2 från min vanliga blogg. Denna handlar allt utom sport. Men jag vill poängtera att det överst jag skrev är viktigare än min reklam här. Ha en bra dag



edit fel källa:

2009-02-14 @ 15:20:39
URL: http://www.deepbluesky2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback