Quicktime

Quicktime är en liten konstig sak, det har jag insett. Jag gjorde en gång i tiden en film med en kompis på gymnasiet. Min kompis skulle prompt använda en jäkla action-script till filmen som gjorde att den typ bara kunde spelas genom typ en quicktimespelare, jag tror även realplayer funkar, men det är allt. Iaf, jag råkade för någon månad sedan uppdatera quicktime på min dator, detta gjorde att den lysande filmen inte längre gick att spela. Quicktime har nämligen valt att ta bort vissa spelningsfunktioner på deras nyare versioner, och vill man tillägga de gamla får man betala. Jag valde då att avinstallera min quicktime 7 version och valde istället att installera en quicktime 6 version. Nu funkar filmen och jag är glad.

Den är väl kanske inte den bästa av filmer. Men den väcker nostalgi, och det är lite häftigt att ha gjort en animerad film på 40 minuter.


Kommentarer
Postat av: Adam

Jaha, så det var bara en från dina vänner som var delaktiga i din film? hmm. Vem gjorde gangsterns röst?

Dessutom glömmer du nämna att det var ett projketarbete, som ni fick ett mycket bra betyg på.

Jag ger filmen 3/5. För att det var känsliga scener också. Men på HUC tilläts det visst att ha med rasistiskt och "sexscener". Låten för övrigt var 5/5,

2008-09-23 @ 00:24:03
Postat av: johan gyllensten

och det är ett mästerverk! glöm aldrig det

Postat av: Adam

Johan: Javisst är det ett "mästerverk". Att kritisera en eller få detaljer får man ju inte göra i Sverige utan att bli påhoppad. Du vet "Den trygga svenska vaggan" störs.

2008-09-23 @ 08:52:54
Postat av: Simon

Varför skulle HUC censurera innehållet i vår film? Så länge det inte skulle vara något brottsligt som ägde rum i filmen så ser jag inte någon som helst anldening att i censurera filmen.



Visst var det många som hjälpte oss med diverse saker till filmen, det är vi tacksamma för. Men att säga något annat än att det var vi två som gjorde filmen känns konstigt, det var ju trots allt vi som fick betyg i den.



2008-09-23 @ 13:02:27
Postat av: Simon

Tack för de fina betygen, både från Adam och Johan.

2008-09-23 @ 14:00:41
Postat av: adam

Tror du hon skulle godkänt titeln om hon visste vad den betydde?

Nä, den var bra filmen givetvis, den tog upp det mesta samhällsproblemen, och när ja gtänker efter har du rätt. Ni hade iofs inga nazisiska symboler osv.

Ja jo, men om hela sanningen ska fram så var ni tre stycken, dock två som fick betyg. Har du tackat någon än för att de ställd eupp för ers filmrösetr?

i vilketfall så ni fick med det mesta.

2008-09-23 @ 17:18:48
Postat av: Adam

Ville bara skapa lite diskussion på ditt forum. =),

2008-09-23 @ 17:20:21
Postat av: johan gyllensten

Vem bryr sig? Varför ska man göra alla tillags? Jag gjorde en film i våras, jag hade hjälp, men det var JAG som gjorde den. De som hjälpte till vet att jag uppskattar det utan att jag skriker ut deras namn varje gång jag pratar om filmen. Förövrigt pratar jag helst inte om den.



Vad gäller filmtiteln (cyclon B?) så kan väl de som inte gillar den se på något annat.



Ja, jag är bitter ikväll.

2008-09-24 @ 02:25:15
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: Adam

Ok, Ni två har 100% rätt.

Jag har 100% fel. Förlåt........................

2008-09-24 @ 02:31:48
Postat av: Tobias

Jag tycker filmen är ganska ful. Har du sett Råttatouille? Så ska animerad film se ut! ;)

2008-09-24 @ 13:44:41
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: Adam

Detta är sista inlägget om filmen/"grupparbetet".



Jag ska vara kort och koncist.



Kärnan av vad jag reagerade på var att undanhålla en person från ett grupparbete. Visst personen i fråga var ej delaktig, men fortfarande var skriven i gruppen eller hur. Därmed är det tre stycken som gjort filmen, dock två som fått betyg. ås kan jag se det.

En jämförelse är tex , Då Roma vinner så är det Vucinic och Totti som gjort målen, resten har inget med segern att gör med tanke på att de inte vart delaktiga i målen. Resten i detta sammanhang är den person som undanhålls i arbetet. sådant reagerar jag starkt på.



2008-09-24 @ 15:31:54
Postat av: Simon

Trbjrn belv sparkad för att han inte jobbade med ngt. Det står vad han har gjort, dvs tre bakgrunder och mummel.



det är med som att säga att Adrian Mutu var med och vann ligan den säsongen han blev kickad fårn chelsea pga av att han misskötte sig med kokain, men Mutu var mkt mer delaktig än Trbjrn, Mutu spelade iaf 2 matcher.

2008-09-24 @ 16:14:49
Postat av: Adam

Jag har lovat och säger inget mer om detta, men du vet vad jag tycker!

2008-09-24 @ 16:46:24
Postat av: AdamK

I vilket fall är det lågt gjort.

2008-09-24 @ 17:10:13
Postat av: lali

Jag skulle aldrig vilja ta åt mig äran för vad jag inte deltagit i. Och ingen borde tvinga nån annan att ge beröm till någon som inte förtjänat det. Dessutom är det skitjobbigt att ha folk som inte tillför något i en grupp, det ska diskuteras direkt och lyckas man inte nå lösning är det spraken som gäller.

2008-09-24 @ 19:33:50
URL: http://www.lali.se
Postat av: Adam

Tråkigt att ingen förstår hur jag menar=(.

2008-09-24 @ 20:24:23
Postat av: Mikael

Kul att man hittat hit också ;)



Angående filmen, så var den ett, som nämnts tidigare, mästerverk av Guds nåde. Ett satiriskt alster med välriktad kritik och ett oerhört knippe underbar humor. Som ni också tagit upp, så hade Bettan såklart kunnat censurera bitar av filmen, men det hade varit ett brott mot tryckfrihetsförordningen.



Och angående Torbjörn, så är det väl inte ert problem att han inte var delaktig. Bort med honom bara!

2008-09-26 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback