Silly season

Är igång, jag har knappt koll vad som händer fastän jag läser fotbollsnyheter varje dag. Kan inte trupperna bara bli spikade? Romas har jag iaf hyfsat koll på.

Frankrike komemr med största sannolikhet låta Domenech fortsätta som förbundskapten. Jag har alltid tyckt illa om honom, har försvarat honom en gång, när han spelade 4-2-3-1 i VM och höll Trezeguet på bänken, helt rätt. det fanns inte plats för Trez, Henry och Zidane på samma plan. Hans laguttagningar och faktiskt anti-fotboll är dock inget att se upp till. Den enda tränaren som spelar med två defensiva och okreativa mittfältare på centrala mitten. Det är dock faschinerande hur han efter 1 poäng i gruppen i EM får fortsätta, ganska häftigt fakstiskt, bara för detta stödjer jag honom. Ska bli intressant att se hur han sköter föryngringen, mannen är mer konservativ än Lagerbäck.

Fotboll slut. 

Annars så stapplar det på, jag är nästan helt frisk, så imorgon blir det träning som gäller, förhoppningsvis både lite styrka, cykling samt lite snabbhetsövningar.

Trots hundskit på gräsmattan och barfota fötter så har jag undvikit att trampa i den. Starkt tycker jag.


Alla som älskar rabarberpaj håller jag inte riktigt med! (iaf gällande denna specifika fråga)
Jag gillar inte rabarbersmaken, inte när jag var yngre iaf, kanske borde testa igen, jag har blivit klart mindre kräsen nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu silly är på gång i många sporter=), intressant detta med Domenech, är han mot fotboll? Han verkar inte vra bra lagbyggare eller förtroendegivare då det båser där uppe för honom. Vilka lag har han lycats med om han nu gort det ?

Kul free agent idag var att Marian Hossa (Pittsburgh fick gå till Detroit utan utbyte med detroitspelare, en klar tung förlust för The Pitts=). Selänne har ej skrivit på för anaheim ännu, kanske kaske HV?

2008-07-02 @ 22:00:18
Postat av: Adam

Texten ovanför är skriven av Adam.

2008-07-02 @ 22:01:20
Postat av: Simon

Mot fotboll vet jag inte. Min uppfattningen är i alla fall att han bygger upp sitt lag på att själv göra så lite misstag som möjligt och sedan utnyttja motståndarens. Jag håller med, han verkar inte vara någon vidare lagbyggare heller, vad franska förbundet ser hos honom vet jag inte.



Han kommer från franska U21 och diverse förbundsjobb innan. Längesedan han tränade klubblag.

2008-07-03 @ 21:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback