Taktik

Jag sov mig igenom Sveriges landskamp mot Turikiet. Jag tror dock jag har koll på taktiken, det hade varit lite kul att kolla till de nya spelarna, men det var roligare att sova.

Efter Sveriges match så  knappade jag fock in matchen mellan England och Schweiz. Den var för mig intressant av en anldening och det är vilket spelsystem och taktik som laget komemr att använda sig av. Inte helt oväntat ser det ut att bli ett 4-5-1 system. När man bara har en bra forward så är det svårt att spela ett annat system. Laget har sedan tvåvägsmittfältare centralt som passar bra in i ett tremannamittfällt och dessutom kantspelare som kan utmana vilket man behöver i ett sådant system. Just att Beckham är dålig på att utmana tror jag är en av orsakerna till att han inte är uttagen. Att han inte har spelat match på ett tag kan vara en annan, vi får se om han blir uttagen sen. Truppen är inte omöjligt att han blir med i, jag tror dock att han får svårt att ta en ordinarie match.

Intressant att England spelar med mediokra spelare som Bentley, Jenas, Upson, Barry och den gamla målvakten James. Fast det är ju bara träningsmatch. Det står förövrigt 1-0 till England efter första halvlek.

Kommentarer
Postat av: Adam

Mellanraderna kan jag se att egentligen handlar det om en tränare, vid namn Capello?
Du skriver det inte, men ja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback