Fotboll

Idag var det kommunmästerskap, vi kom tvåa.


Idag spelade även Roma träningsmatch, 0-0 mot Monaco, ett fall framåt jämfört med sist. Utav att ha läst lite korta kommentarer kring händelserna kring matchen så verkar Vucinic ha varit lagets bästa spelare, hoppas att montegrinen kan utveckas till en riktig världspelare till denna säsong, i mina ögon är det inte alls omöjligt. Det talas forsatt om att Roma ska värva två toppspelare till laget, eftersom Roma dock endast verkar ha råd att lägga ut dryga 20 miljoner euro så tycker jag nu att man snarare borde satsa på en toppspelare, två tror jag inte det går att få tag på. Den toppspelaren som jag tycker skulle vara mest spännande som det ryktas om nu är David Silva, inte helt realistiskt, men ingen omöjlighet heller om det finns någon substans i ryktesspridningen. Som anfallare kan Montella och Okaka som kommer tillbaka på lån komplettera ganska bra, de känns iaf lika heta som någon random chansvärvning. Montella har trots allt gjort tredje mest mål av alla aktiva i serie A och Okaka är född 89 och har redan gjort mål i Serie A, inte det bästa alternativet, men inte det sämsta heller.

Imorgon är det B-lag, känns ganska inspirerande. Får se om det blir back eller mittfält, jag har spelat mittfält ovanligt mycket senaste tiden, en position som jag inte trivs helt i. Fast det är kul att bara spela fotboll

Kommentarer
Postat av: Adam K

Vilka vann?

På vilken plats hamande FIF?

2008-08-02 @ 23:38:23
Postat av: Simon

Fagerhult, fif kom sist i vår grupp

2008-08-03 @ 11:30:23
Postat av: Tobias

Tvåa av hur många lag? :P

Postat av: Simon

sex

2008-08-03 @ 21:07:00
Postat av: Adam

Jag förstår nu varför ni förlorade i finalen mot Fagerhult.

Ni mötte min kuin som var målvakt=).

Sedan kommunmästerkapet är heller inte stort längre som dte var förr, då bästa lagen var med i varje lag menar hur ofta har Högsby med sin bästa lag på plan i sådana arrangemang, dte var mer betydelsefullare förr än idag. Idga ser jag denna cup mer som att träna in övriga i truppen.

Du tex skulel vart med eftersom du ej är inskriven i laget antar för denna säsong, men då det är cuper som idag så tar de in utifrån, som FIF då.tex.

2008-08-04 @ 14:27:00
Postat av: Simon

Jag tillhör Långemåla och har gjort hela säsongen. Detta kommunmästerskap var dock av högre kvalite en många av de andra de senaste åren. Detta beroende på att det las nära när serierna startade och försäsongerna dragit igång,vilket gör att inte så många är iväg på semester och dylikt.



Din kusin gjorde en bra insats i målet.

2008-08-04 @ 16:16:58
Postat av: Simon

Fast visst det saknades en del folk i lagen, men det var inte rena b-lag som det har varit vissa år.

2008-08-04 @ 16:18:49
Postat av: Adam

Det var min kusin som tog skitklubben till fyran=(.

2008-08-04 @ 21:34:39
Postat av: adam

När jag tänker efter så var dte Cristian ragnar, och Håkan var andre målvakt tror jag.

Det jag minns mest var då han stoppade FIF två gånger samma säsong. Och dne där Kjell Persson gjord emål på hörna, matchenrna var identiskt.

Svevves bror gjorde båda matcherna första målet, HIK kom ifatt och en hörna avgjorde i slutminutrarna. Intresant båda matcher. Då båda var i femman.

2008-08-04 @ 21:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback