En ny dag i mitt liv

Det är en ny dag i mitt liv. Trots att detta är en ny dag i mitt liv så är det mest händelser från gårdagen som jag finner intressanta att ta upp.

Till att börja med så släpptes igår nyheten att mister Spaletti kommer att skriva på ett nytt kontrakt för fotbollsklubben AS Roma. Det ska presenteras senare idag på en presskonferans. Jag länkar nyheten här:
http://www.asroma.it/NewsDoc.aspx?Categoria=ITPrimoPiano&Documento=7147
Det står på Italienska så visa människor inklusive jag själv kan ha problem att förstå texten, men  man kan gissa till sig det mesta och jag har dessutom hört nyheten från andra sidor, Romas officiella hemsida kändes dock som den mest legitima.

Jag har ännu inte skaffat mig kunskapen att göra smidigare länkar där länkens namn inte behöver vara med, men å andra sidan, vem uppskattar inte att läsa en länk som har primopiano i namnet?

Att mister Spaletti skriver på är bra för Roma. I Romas situation så kunde de inte få tag på en bättre tränare och det Spaletti har gjort med laget sedan han kom är imponerande. Roma är påväg åt rätt håll om de kan behålla nykelspelarna samt rekrytera rätt spelare så går klubben en ljus framtid till mötes.

En annan sak som hände igår var  den svenska idrottsgalan. Sussana Kallur vann Jerringpriset vilket givetvis var korrekt eftersom att folket alltid har rätt.

En annan rolig sak var att svenska spel stoltserade med att de kunde ge svenskidrott sin hitills största pengagåva. Det är fint att ett företag som ägs av staten är glada över att svenska folket har förlorat mer pengar en någonsin tidigare på spel.

En nyhet som dock kom fram idag är att den förre detta mycket lovande mitfälltaren Sebasitian Deisler vid en ålder av 27 år bestämt sig för att sluta med fotbollen. Han är trött på hans ständiga skadeproblem som har varit både psykiska och fysiska. Nyheten finns att läsa på bland annat svt-text. Till sist önskar jag Ingemar Gens all lycka till i livet!   http://www.gens.nu/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback