Årskrönika

Det har nu blivit dags att sumera året, jag gör det ikväll, imorgon tänker jag ha lite annat för mig och eftersom detta verkar vara den sämsta tv-kvällen i mannaminne så ägnar jag lite tid åt detta.

2007 var första året som jag inte tillbringade mest dagar i Långemåla. Nej, detta var året som jag tillbringade mest tid i Norrköping. Det har på många sätt varit trevligt, vissa saker saknar man med Långemåla givetvis, men många utav mina dagar i Norrköping har varit roliga, jag gillar att ha roligt.

2007 har varit ett bra år. Eller bra är kanske att ta i, vad som är bra eller inte bra är alltid svårt att definiera för att man inte vet vilka parametrar som man mäter efter, detta året kan kanske bli början på slutet, det vet man inte förän historien om Simon är skriven. Jag kan i alla fall sträcka mig så långt som att säga att året har varit roligt.

Jag tänkte sätta ut lite olika årets saker, sånt som man gärna gör vid just den här tiden på året av någon anldening.

Årets låt är.... I want know what love is tätt följd utav Total Eclipse of your heart. Total Eclipse kom dock lite för sent in i mitt medvetande för att den skulle kunna utmana ordentligt. Årets Svenska låt är alltid Alla vi av Friends i need, bl.a. Christer Sandelin har gjort några goda försök, men ingt slår Alla vi´.

Årets maträtt är.... Pyttipanna.

Årets musikvideo är.... Hooked on a feeling med David Hasselhoff, ett absolut mästerverk.

Årets citat är.... Nog något som jag sagt. Jag sa det faktiskt inte egentligen, men vissa personer påstår det och det har ju glatt några vilket alltid är kul. Ni som inte vet om det behöver inte veta det

Årets öl är.... Svårt val här men jag får nog ta den där Stella Artois, mest för att jag inte kommer på någon annan för stunden, kanske onödigt att ge ut en titel då men vafan en lista utan öl är som vatten utan syre, dvs väte. 

Årets människa är.... Francesco Totti.

Årets clown är.... Om man ser till hela Sverige mer så är det Magnus Hedman. Om man ser till mitt sälskap så är det nog jag själv, jag anser mig dock vara en lite mer sympatisk och annorlunda clown än Magnus. 

Årets konsert är.... I ärlighetens namn så kommer jag faktiskt inte ihåg riktigt vilka konsterter jag var på. Jag kan dra till med Lekman, men det vore lite enkelt. Jag säger han Appelqvist istället, alltid trevligt att sitta i lugn och ro och dricka öl samtidigt som man hör och ser lite musik. Julkonserten hade varit i toppen och utmanat, om de serverat öl. 

Årets vad händer med mitt liv är.... 75 universitetspoäng.

Årets kompisdiagnos är..... Vemod och ångest.

Årets tumlare är..... Definitivt inte Täppans

Årets blogg är.... folktomt  


Nu kanske jag skulle blicka framåt, till nästa år, dvs 2008. Jag ser på detta år med positiva ögon. Jag tror det kommer bli ett bra roligt och spännande år, kanske är jag överdrivet postiv, men vad skulle kunna gå fel? Jag lever trots allt mitt liv i ett genis kropp. Jag tror faktiskt att 2008 kommer att bli det bästa året i mitt liv, om det blir så återstår att se.

Gott nytt år på er alla!
 
Jag hoppas ni super ordentligt vid nyår. Själv ska jag ta det lugnt. 

Kommentarer
Postat av: Adam

Bra årskrönika.

2007-12-31 @ 10:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback