Gnäll

Innan resan till träningslägret så har jag gnällt lite om min skadade tå, ganska löjligt. Även tills första träningen så var det gnäll och inte gå för fullt, jag stod bl.a. över spelet, visst det gjorde ont, men jag borde ha bitit ihop. Ett skavsår hade under den träningen börjat växa. När jag sedan började träna dagen efter  så kändes tån bättre, nu kunde jag i stort sätt springa ordenligt, men då började givetvis mitt skavsår ge sig till känna, i takt med att den smärtan växte så avtog av någon anldening smärtan i tån.

Det är märkligt att det jämt blir så, när man får inte på ett annat ställe så gör det inte längre lika ont på det man hade ont tidigare. Kanske ett tecken på att man mesar sig innan. 

Till den andra träningen på den dagen så kunde jag tom springa normalt, jag tom använda högerfoten i passningsspelet. När det blev vila mellan under träningen så gick jag dock och haltade på båda fötterna. Träningen nästa dag kändes det ännu lite bättre. Även att det gör lite ont så är det skönt att halta runt lite.

Som fotbollspelare så känner man sig inte riktigt hel förrän man är lite skadad. 

till sist, vad skönt det är att kunna springa ut på gräs så här tidigt på året. En annan faktor som gör att en fotbollspelare lever upp. Några år kanske det är postivt med den globala uppvärmingen i alla fall.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback