Superstar

Iår har tydligen Långemåla IF en tävling inom laget som heter Superstar. Igår var den andra deltävlingen, orientering. Jag valde att cykla 15km till startplatsen, jag tänkte att det skulle ge lite extra träning vilket jag kan behöva. 

Orintering är ju inte något jag är bekväm med. Det gick dock bra, jag vann nämligen! Man får väl tllskriva det en taktisk seger som gick ut på att försöka komma ifatt någon framför eller låta någon komma ifatt mig bakifrån, så man kunde springa lite ihop. Det gick bra, folk fick problem vid andra kontrollen, sen splittrades folk, men jag tog rätt sammarbete och vann tillslut. Jag var dock snabbast till första kontrollen av de som gick i mål, så helt bortkommen var jag inte. Min kondition var knappast bäst i laget, men med lite taktisk klokhet så gick det ju att vinna i alla fall, och det ska nog vara på samma sätt på fotbollsplanen, när andra springer så står jag rätt.

Efter segern i detta, som var min tredje träning för året så var det dags för mig att cykla hem. Eller ja, först fick jag vänta in de andra och äta lite korv.

Orienteringsbanan var fågelvägen 4,8km, jag sprang definitivt inte fågelvägen, och cyklingen var på nästan 3 mil, så gårdagen blev det helt klart kondtionsträning, och benen känns ganska pigga. 

Woho, vinnare i superstar deltävling 2!

 

Kommentarer
Postat av: Adam K

Vad kul, grattis.

2009-06-16 @ 19:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback