Nostalgi

Jag satt och kollade på Eurotalk, där nämndes en spelare som heter Marc Overmars. Denna makalöst snabbe ytter kunde man knappast annat än gilla. Jag sätter mig ner och kollar på lite Overmars-klipp, ganska usla tyvärr. Jag kom dock att tänka på en historia som jag läst angående Overmars som handlade om honom och två lagkamrater vid namn Anelka och Bergkamp. Nyheten var att Anekla bara påstod att Overmars passade Bergkamp. Simon fick då för sig att googla upp nyheten.

En sak som kom emellan nyheten var dock en fullkomligt lysnade och briljant hemsida om Arsenal  
http://home3.swipnet.se/~w-39067/arsenal.htm Om jag haft kunskapen att göra en liknande sida om något lag under samma tid så hade jag nästan garanterat gjort det. Jag gjorde faktiskt en fotbollsbok tillsammans med den kompis långt tillbaka på tiden. Då rankade vi spelare på olika positioner och skrev lite "fakta" om dom (kommer inte ihåg om det var allmänt eller typ en VM-ranking). Enligt min kompis utsago så sålde han senare den tidningen till en pojke i Stockholm, jag kan inte riktigt verifiera det, en fantastisk historia tycker jag det är i vilket fall.

Min kompis var förövrigt Arsenalsupporter, så det var helt fantastiskt att få läsa denna okända persons spådomar om spelarna när man hade lite koll på spelarna då och man vet hur det har gått. Älskar framförallt spådomarna om Stephen Hughes och Alex Manninger. De skulle tydligen bli ordinariespelare i Arsenal i framtiden.  

Tillslut hittade jag även Anelka-storyn, vilken undebar dag! Såhär lödd hans citat: Hösten 1998 riktade han skarp kritik mot sina holländska lagkamrater, Marc Overmars och Dennis Bergkamp.
  - Overmars passar bara Bergkamp hela tiden och ignorerar mig. Ska jag ha bollen får jag springa och hämta den själv, sa Anelka till L'Equipe.

Artikeln: http://wwwc.aftonbladet.se/sport/9907/26/anelka.html

Fantatisk människa den där Anelka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback