Lugn och laddning

Nyligen avslutades supercupen i Italien, mötet mellan italienska ligamästaren och cupmästaren. Detta är cupen som betyder något för vinnaren men bara är en hårdare träningsmatch för förloraren. Roma vann matchen över Inter med 1-0 efter straffmål av De Rossi. Resultatet var denna match inte det viktigaste utan det var spelet. Jag har under försäsongen varit orolig för hur försvarsspelet ska hålla. Efter dagens match är jag betydlgt mer lugn. Att hålla nollan mot Inter är alltid bra. Vissa chanser släpptes kanske till lite väl enkelt, men Roma saknade två mittbackar och mötte ett bra motstånd, så jag känner mig ganska lugn för att försvarsspelet ska funka. Offensivt presterade de flesta som förväntat. Totti var som vanligt briljant. Vucinic gjorde en ganska bra match och ser ut att gå mot en bättre säsong. Av nyförvärven spelade bara Giuly, cirka 60 min. Ganska pigg i första, mattades endel i andra. Han ser ut att bli en nyttig spelare men han kommer inte ha någon given startplats.

Jag avslutar med ett Hedman citat: "Roma blir att räkna med i år, definitivt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback