Kattdjur


  Detta är en djurart (orsäker på vilket begrepp som är rätt) som alltid har intresserat mig, särskilt när jag var yngre. Jag gillar visseligen hundra mer än katter när det gäller som husdjur, men frågan är om det finns något mer fascinernade djur än de stora kattdjuren. den svarta leoparden eller jaguaren är kanske den häftigaste av dom alla.  

En sak som jag finner är intressant är att de lever på olika kontinenter många utav dom, lite tråkigt är det också. Men spekulationer finns. Vem skulle vinna ett slagsmål mellan ett Lejon och en Tiger. Tigern är lite större så den är en favorit. Jaguar och Puma skulle också bli en intressant match. Vem som är snabbast är ingen tvekan. Deras spänst och styrka är förmodligen anldeningen till att många tycker att de är häftiga och att nästan varje kattdjur har ett sportmärke uppkallat efter sig, eller alternativt ett bilmärke. 

Jag vet i fan vad jag vill säga med detta inlägg. Nu är det i alla fall skrivet. Länge leve tapiren.   

Kommentarer
Postat av: Tobias

Tapirer är inte att leka med, skulle utan problem vinna en match mot både en tiger och ett lejon, eller varför inte båda samtidigt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback