De dödas drömelva

Detta är drömelvan som fotbollsspelare som gått ur tiden får plats på. Det var betydligt svårare att få tag i backar så jag ställer upp laget efter det gamla 2-3-5 systemet. Laget är oerhört offensivt balanserat, mittfältarna var släppande forwards, men just idag struntar jag i balansen.

Målvakt
Lev Yashin
Backar
Fritz  Walter - Giancinto Facchetti
mittfältare
Giuseppe Meazza - Didi - Nandor Hidegkuti
anfallare
Garrincha - George Best - Sandor Kocsis - Ferenc Puskas - Stanley Matthews

Jag har valt att länka till engelska wikipedia angående spelarna. Detta har jag valt dels för att faktan som finns på wiki där är bra och sedan för att det finns intressanta länkar att klicka sig vidare på. Jag har dock två länkar på Fritz Walter och Giancinto Facchetti som är bra och jag rekomenderar att ni kollar in om ni orkar. Walter länken rekomendrar jag särskilt, det är en svensk sida och infon där anser jag vara bättre en den engelska wiki-sidan. 
Walter
Facchetti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback