Sista gruppspelsrunda, Grupp E och F

Jag såg inte matcherna i grupp C igår, de två som jag på förhand uppfattade som de starkaste lagen gick dock vidare, men med betydligt större beskymmer än vad jag trodde de skulle få. USA kan ha dragit en drömlott genom att vinna gruppen, det finns en intressant väg fram till en semifinal. För England är vägen fram tuffare, men three lions tåget har börjat puttra igång och lämnat stationen, nu är gruppspelet över och slutspelet kan börja. Ghana gick som första afrikanska lag (och troligtvis det enda) vidare fårn gruppen. Tyskland som imponerade i början ser inte längre lika starka ut, men de är ett bra lag. Serbien tabbade sig lite pch Australien spelade upp sig efter första matchen. Jag får också skämmas för min införapport, jag skrev att Cahill var skadad, han gjorde mål och att man skulle hålla ögonen på Moore, som var avstängd. Uselt jag var för lat för att kolla upp ordentligt.

Slovakien - Italien
Regerande världsmästarna Italien har haft problem inledningsvis och behöver här vinna för att vara klara för avancemang, de har dock allt i egna händer och bör fixa det här. Slovakien tycker jag har varit lite av en besvikelse, jag trodde faktiskt de skulle vara bättre än vad de har visat hitills.

Håll ögonen på

Skrtel, Slovakien, viktig försvarare som kommer bli central.
Hamsik, Slovakien, får var här för tredje gången, jag trodde han skulle få ut mer under VM, spelar tillvardags i Italien.
Vittek, Sloavkien, deras bästa anfallare.
Zambrotta, Italien, rutinerad ytterback, kanske kan ta fram det lilla extra när det vankas viktiga matcher.
De Rossi, Italien, mittfältare som legat bakom båda målen, lagets kanske bästa spelare.
Montolivio, Italien, en annan central mittfältare som spelat ganska bra hitills i VM.

Paraguay - Nya Zeeland
Paraguay krigar här för gruppsegern, men de kan även åka ur VM. Nya Zeeland har fortfarande chans till avancemang. Paraguay ska bara vinna den här matchen, det har jag hitills sagt om alla som mött Nysa Zeeland, men fan, någongång ska även jag få rätt.

Håll ögonen på
Caceres, Paraguay, duktig central mittfältare.
Vera, Paraguay, mittfältare med hög arbetskapacitet.
Santa Cruz, Paraguay, anfallsstjärna.
Nelson, Nya Zeeland, får bli han igen, orkar inte lära mig namnen på spelarna i Nya Zeeland och orkar inte kolla upp.
Elliot, Nya Zeeland, Får kanske spela.
Killen, Nya Zeeland, han är säkert bra, eller så är han det inte, spelar gör han nog i alla fall.

Danmark - Japan
Avgörande match om vilka som ska följa med Holland vidare från gruppen. Danmark känns på något sätt som det starkare laget och på något sätt kalkyrerar jag med att de ska gå vidare. Flrmodligen är dock Japan lika bra som Danmark. så jämnt lär det bli.

håll ögonen på
Kjaer, Danmark, ung och väldigt skicklig mittback.
Poulsen, Danmark, central mittfältare och svin nummer ett i laget.
Tomasson, Danmark, en ledare och svin nummer två i laget.
Tanaka, Japan, Karaktär i backlijen.
Endo, Japan, viktig på mittfältet.
Matusi, Japan rörlig kantspelare.

Kamerun - Holland

Redan utslagna Kamerun mot redan klara Holland, båda lagen lär lufta lite nya namn, vill Kamerun visa att de är bättre än deras poäng?

Håll ögonen på

R. Song, Kamerun, Song den äldre var med redan VM1994, han borde få spela idag, som ett avsked från landslagsfotbollen. Är nästan på samma legendstatus som Roger Milla och Samuel Etoo för Kamerun.
Geremi, Kamerun, mycket möjligt att han också tar avsked fårn landslagsfotbollen här.
Enoh, Kamerun, en ung mittfältare som får representera framtiden.
Affelay, Holland, ung offensiv spelare som lär få chansen idag.
Elia, Holland, har fått göra mycket inhopp, får här en chans att spela till sig en plats på det konkurrenskraftiga yttermittfältet.
Huntelaar, Holland, anfallare som lär få chansen idag och vill säkerligen visa upp sig.



Kommentarer
Postat av: Adam K

Men vänta nu???

Är detta inte debut år för slovakien i VM, dvs första VM:et de är med i modern tid??

Att ens ha matchboll mot Slovakien säger det mesta. Vilket är grymt bra gjort.



Vad gäller Italien så är dte väl laget som ha FIASKO stämpel på sig idag? Menar oavgjort mot Nya Zeeland och som vanligt var det en straff som räddade Italien än en gång. Det var en fröjd att se lipsillen Birro i TV-studion gråta ut över svenskar som inte gillar Italien som fotbollsnation.

2010-06-25 @ 00:23:10
Postat av: Simon

Jo för Slovakien är det deras första VM. Fast jag räknar ändå som att de på något sätt har en VM-tradition ihop med Tjeckoslovakien.



Slovakien gjorde en bra match och visade kvaliteer, Italien var dåliga. Folk får tycka vad man vill om Italien, det är en av mina favoritfotbollskulturer, har även börjat fastna ordentligt för Tyskland och Holland.



Italiens VM är helt klart väldigt dåligt, trots att det är det svagaste Italien på kanske 30år så borde de i alla fall lyckats gå till åttondelsfinal, blekt.

2010-06-27 @ 23:39:18
Postat av: Adam K

Om du ser Slovakien som förr kan du lika gärna ta med Estalnd, Lettland och Litauen för de tillhörde sovjetunionen?

Eller att tex kroatien ej ens fanns innan Jugoslavien delades. men men.

Själv tycker jag man sk aäsra på tjeckoslovakien, Tjeckien och Slovakien. Menar Tysland var delat i öst/väst tex. Nu är ju båda tjeckien och sloakien delade för en tid så debut som debut, för Slovakien, troligtvis var tjecker bättre och slovaker hängde på i tjeckoslovakien, då de delades så hade tjeckerna det lättare att mobilisera om sig.

Jag tycker man ska sära på länder som vart ihop men idag är delade. Det var då, idag har båda olika nationalsånger, egna kulturere, ok, lsovakien var bra i fotboll få, dock med mycket hjälp av tjecien då? Nä ett land är delat är det delat och ska ej jämföras i dåtiden då de var ihop. Då kan man ju säga att Bosnien är bra också för de tillhörde jugoslavien?? nä, det lät inget vidare simon. Slovakien debuterade som SLOVAKIEN, Egen nation, egen natinalsång, EGET land.

2010-07-16 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback