Termin

Ny termin, det är alltid något speicellt med det. Man kommer tillbaka till det gamla, men det är liksom mer fräscht, mer färg. Nu ska lite av de mönster som man satt upp under förra terminen, nu ska man testa lite nya saker. Till exempel som för Roma nu som värvat Luca Toni, det är fortfarande Roma, men ett Roma med en lite annan karaktär, lite andra förutsättningar.

Skillnaderna med mig inför denna termin, vad är det? Jag vet faktiskt inte, något lär det vara. Jag är hur som helst försiktigt optimist till terminen. Som så ofta avslutar med terminen med ångest som stegrar lite över julen och sen eskalera till nyår, och sen går man in i den nya terminen, men nya ögon, lite nollställd, tabula rasa för att bruka latin.

Snö, det är ganska kallt, och är det inte kallt så är det inte snö.

Jag brinner inte, men lite glöd är det allt.

Mer än en cigarrett i mitt askfat.


Träden byts snart ut mot hus, det finns hus här också, men det är bara mer av dem där, på den där andra platsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback