OS hitills

Ganska kul ur svenskt perspektiv hitills, två guld, och häng på fler medaljer. Kul att det går bra i två sporter som jag tycker är ganska kul, skidskytte och framförallt längdskidor. Lite snack om dopning har det varit nu när det gått bra. Var iofs lite gnäll på Kuzmina, men i takt med att det gått bättre för Sverige så har det snacket avstannat ganska rejält.

Kring tv-sändningarna, jag kan konstatera att curlingen var mer intressant att titta på utan en kommentator som pratade, förslagsvis med lite bakgrundmusik. Min favoritkommenator hitills är expertkommentatorn Jasmin Krohn i skridsko, en hörlig röst, hon låter lite som Klara Zimmergren i Mia och Klara. Dessutom verkar hon både insatt och intresserad. Lite humor (mest röstlikheten) och så en kunnighet och relativt bra information i en ganska intressant sport har gjort att skridsko blivit lite av en favorit så här i inledningen. Skridsko vill jag dock kolla emd kommenator, min ringa kunskap gör att det blir väldans svårt att följa med, jag behöver Jasmins och den andra nissens guide-ning genom tävlingarna för det ska bli bra.

Nu väntar vi in hockeyn, tråkigt att det är så jävla sent många matcher, men som student kan man hantera det, och till de viktigaste kommer man ju iaf sitta upp, helst hade man ju velat se de flesta matcher, men jag prioriterar dygnrytm.

Till sist kan jag väl bara tillägga att Champions League är så 00-tal, på 10-talet är det Europa League som gäller, elelr iaf denna säsong, nästa säsong är det CL som är det största igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback