Hockey

Igår blev det faktiskt tre hockeymatcher, eftersom jag inte riktigt kunde somnade så gick jag upp och halvsov till USA-Kanada. Intressant att hopckeyvärldens sex genom tiderna bästa lag spelade matcher mot varandra samma dag. Sådana här hockeymatcher tycker jag också blir ganska roliga.

Eftersom jag fick lite hockeynostalgi så har jag som jag så ofta gör tagit ur ett världslag i hockey, detta genom tiderna, eller en reseveration kring genom tiderna, för detta gäller bara hockeyspelare som jag på något sätt upplevt som spelare. Så laget gäller npgon gång från 90-talet till idag. Spelarna ska också ha haft en lång karriär vilket gör att spelare som Ovekhin och Crosby faller bort. Jag har heller inte alls samma koll på hockey som jag tycker mig ha på fotboll, så jag har säkerligen missat ett par namn och säkert också satt spelarna i dåliga kedjekonstellationer. Jag har också gjort konstellationer som jag tror kan passa ihop, så de fem bästa spelarna behöver nödvändigtvis inte vara i förstafemman.

M: Dominik Hasek
M: Patrick Roy

B: Chris Chelios
B: Nicklas Lidström
C: Wayne Gretsky (C)
HF: Brett Hull
VF: Peter Forsberg

B: Viacheslav Fetisov
B: Paul Coffey
C: Mario Lemieux (A)
HF: Jaromir Jagr
VF: Igor Larionov

B: Rob Blake
B: Ray Bourque (A)
C: Sergei Fedorov
HF: Teemu Selänne
VF: Pavel Bure

B: Al MacInnis
B: Brian Leetch
C: Steve Yzerman
HF: Brendan Shanahan
VF: Mark Messier

Ändring: jag valde att Byta in Brian Leetch mot Scott Niedermayer, tufft val, men blev så tillslut, och Jag väljer även att byta in Rob Blake mot Scott Stevens.  Ytterligare ändringar, för att skapa mer av en chscking line så väljer jag att ta ut Kariya och Sakic fårn laget och ta in Shanahan och Yzerman för att få en lite mer hårdjobbande fjärdekedja




Kommentarer
Postat av: Adam K

Om du ska prata om dagens stjärnor så har du inte med någon som är bäst idag, annars gillar jag din lista. tex på dagens är ovechkin, bäckström, crosby, kronvall... Du skriver ju från 1990 till idag och då menas antagligen 2010? Någon gång kan det vara 1994 och framåt ?

2010-02-24 @ 02:50:54
Postat av: Simon

Ja, detta är ju spelare som var på topp förrut, någon gång från 1994 kan man säga att det är. Att jag petade Crosby och Ovetjkin beror på att de inte haft så lång karriär ännu. Om fem år kommer de säkerligen vara med i detta lag, och kanske redan borde. fast om fem år har jag nog inte kunskapen för att kunna ta ut ett sådant här lag, nu fick jag lust att knåpa ihop ett nutida lag, lär dock missa en del spelare, men har iaf sätt lite OS-matcher så ett hyfsat lag kan nog knåpas ihop :).

2010-02-24 @ 12:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback