Ekonomi eller något

Idag har jag faktiskt slagit till och köpt skor, givetvis är det dyrt, men efter marknaden så tycker jag det var helt okej, var 50% rea och 400 för ett par skor tycker jag är helt okej, iaf med det är den typ av skor som jag räknar med ska hålla i tre år och användas iprincip varje dag. Hoppas de är snygga och går hem i det sociala spelet och folk kan finna attraktion av mitt utseende med hjälp av dessa skor, något sådant är väl relativt tvivelaktigt, men skorna var iaf ett godkänt val rent ekonomiskt, som sagt.

Jag har även lagt ut pengar på en Bob Hund biljett som blev ganska dyrt, klart värt, men det är en kostnad. Naffimedlemsskapet som var en annan kostnad jag räknat med blev billigare, nämligen gratis mot att jag åtar mig ansvar, det kan jag leva med.

Det jag egentligen vill komma till är att jag till månadens bokslut är relativt tillfreds med min personliga ekonomi. Till framtida månad har jag dessutom inte någon utgift utöver det vanliga att styra med vilket är bra. Kanske behöver jag köpa ett par nya byxor och en t-shirt, detta kan bli en lyx som jag unnar mig själv med kommande månad, beslutet får tas lite senare.

Nu gäller det att leva kommande månad ekonomiskt smart, jag har ett hopp om att gå plus, ett knepigt men inte omöjligt uppdrag. Lite roligt ska jag försöka ha också och det är väl där det kan bli problem med att klara plusstatisk, men jag ska försöka få det roliga att bli så billigt som möjligt, alternativt dra ner kostnaden på det tråkiga. Detta var min lilla månadsredovisning, hej svejs, eller något, jag har sett mer blinda än blinda har sett mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback