Skrattfest på Parken

Årspremiär för mig på Idrottsparken, jag följde med IFK-supprotern Dennis som med åren blivit allt mer luttrad Precis innan matchen startade fick jag se IFK:s maskot Hubbe, han ser ut som ja, en ekorre, hund, utter eller kanske björn, jag vet inte riktigt. En liten bit in i matchen så ska missar/ sneträffar Merdjani bollen och sekunden efter missar FyllerGunnar Thor Gunnarsson bollen, Dennis skriker FylleGunnar och redan här var entrenpengen betald. Sedan fortsätter en kavalkad av dåligt försvarspel, fårn båda lagen, det är framförallt FylleGunnar som utmärker sig. IFK:s offensiv är dock helt okej, de lyckas göra mål och dominerar sista 20 av första, de borde ha gjort minst ett mål till.

Tron på att IFK ska bärga det här finns i halvtid, de måste visserligen göra mer mål, för klart är att de kommer släppa in åtminstone ett.I halvtid så dansar några overaller, jag hoppades att Hubbe skulle stå i mitten, jag saknade honom, Dennis tyckte jag skulle stå där. Vi fick inte se Hubbe mer under matchen, en mer anonym maskot har jag nog aldrihg sett. Dennis tippade att han söp ihop med FylleGunnar på toaletten i halvtid.

Andra börjar med att Vasalund gör 1-1 direkt, en knappt kvart går sen och det står 3-1 till Vasalund. IFK visar upp allt annat än ett imponerande försvarsspel. Eftersom Vasalund är nästan lika taffliga defensivt så lyckas dock IFK både reducera och kvittera. Marchen börjar närma sig slutet. IFKs försvarspel är katastrof, Vasalundspelarna springer if¨rn dem i varje kontringsläge och aggresiviteten runt eget straffområde finns knappt. Både Dennis och jag är övertygade om att Vasalund kommer göra 4-3. Och med en minut kvar så blir det en 3 mot 1 situation för Vasalund och det genererar ett 4-3 mål för bortalaget.

Nu fick jag inte riktigt ut så underhållande som matchen verkligen var, men jag skrattade i princip från första gången jag såg Hubbe tills att jag satte mig här vid datorn. Inte varje gång man skrattar för sig själv när man går på stan. Tack för underhållningen IFK, tack tack.


Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

Och aner är så lycklig man bara kan bli

Postat av: Tobias

Man kanske skulle börja titta på de där matcherna. Heja ÅFF! ^^

2009-05-12 @ 10:47:55
URL: http://tobias.menofmisery.nu
Postat av: Adam K

Skrattfest?



Jojo här kommer ett citat från en speedwaytränare från Gislaved, klockren=) kunde inte sagt dte bättre själv=) se det bar som ett nöje=)



"lite funderingar, sitter och kollar på Chelsea-Barcelona och iaktar hur mycket de slarvar i passningspelet, deras felprocent måste vara minst 50% och dessa grabbar snittar 30-60 mille i årslön. Tänk om våra heatleaders skulle uppträda så här dåligt, då skulle Jason, Nicki, Leigh, Jagus osv inte ta mer and 6-8 pinnar per match. Nej de är överbetalda fjollor som springer i 90 minuter och har bollkontakt i snitt 1-2 min per match. Det kallar jag bra timpeng."



PS: vet att speedway är en fjollsport, men de tar iallfar fler risker än enfotbollsspelare=)

2009-05-12 @ 11:18:40
Postat av: Simon

Kanske att de slarvar lite ibland, men 50% är en överdriven siffra som inte stämmer alls.



Dessutom så slår Barca mindre felpassningar mot typ Valladolid än Chelsea, på samma sätt som Leigh Adams tar mer poäng om han möter Piraterna än Danska landslaget. Men jag antar att Gislaveds tränare mår bra av att jämföra bambuskott med pekineshundar och på så sätt visa att speedway är den ultimata sporten.



Sedan är han ju lite rolig, att kritisera att en spelare rör bollen 1-2 minuter på 90 minuter medan han själv sysslar med en sport där en förare kör totalt 20 varv runt en liten oval på en tidsrymd kring två timmar eller vad det nu är, det är humor :)

2009-05-12 @ 16:19:39
Postat av: Adam K

Bra argument Simon, komihåg att vi pratar om speedwaytränare. Speedway är som sagt en "bondsport" oftast i industristäder där inegn är bättre än annan än just sin egna sport. Sen givetvis överdrev han sin statistik=) Att sen du gå med stroa trumman för en sådan skitsak? KOmihåg att han är en från industriorten. Lika mycket som han vet om fotboll verkar du kunna om speedwayen också?

2009-05-13 @ 09:25:14
Postat av: Simon

Ja, absolut klart han överdrev och det var ganska mkt på skämt :), ganska tråkigt tyckte jag, men iaf :). Så är det nog

2009-05-13 @ 17:21:31
Postat av: johan gyllensten

Speedway?

2009-05-13 @ 18:38:32
URL: http://misdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback