Jag förstår Owen

Jag gillade Liverpool mycket när jag var liten, framförallt på tiden då McManaman, Fowler och Owen spelade i klubben. Nu håller jag inte lika mycket på dem längre, jag hoppas dock fortfarande att de ska vinna PL. Jag tycker också illa om när spelare går till konkurrentklubbar.

Att Owen nu går till Manchester United har jag klar förståelse för. Alex Ferguson är förmodligen den enda tränaren i världsfotbollen som fortfarande faktiskt tror på Owen. Alternativen för Owen hade varit att spelat i ett bottenlag i PL troligvis, jag tror inte Owen skulle passa i ett spel som ett bottenlag har. I ett topplag har han dock fortfarande en chans att kunan hålla bra kvalite som fotbollsspelare. Owen måste ta den här chansen för hans karriär trots att det svider i ögonen för Liverpoolsupportrar världen över.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ja, jag förstår också Owen, hade han i sin situation inte valt att gå till United när chansen dök upp hade han varit fullständigt tokig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback