Årskrönika

Snart är 2009 slut och 2010 kommer in. 2009 ja vafan har hänt, jag vet inte riktigt, men lite har iaf hänt. Här kommer en form av lista.

Årets klubb: Maybe you Know it.

Årets mål: Mitt för Långemålas b-lag mot Mönsterås b-lag.

Årets blondin eller brunnet: Hmm, blir nog blondin.

Årets idrott: Blir väl fotboll, lite orientering också.

Årets öl: Blir nog pripps blå, hyfsat billig och relativt god.

Årets världsförbättare: Francesco Totti och Joakim Thåström.

Årets världsförsämrare: Kommer fan inte på någon, illa. Men säkert nån som var med i Lets Dance.

Årets dag: 4 Juni bör det ha varit. 

Årets sämsta fotbollsspelare: Simone Loria. 

Årets konsterten är slut: Bob Hund. 

Årets dödsfall: Ulf Larsson, min far, Michael Jackson typ.

Årets anka: Inte ätit någon iår.

Coolaste person jag ringt till: Ove Kindvall.

Mets överraskande samtal: Klockan 00.00 på natten en tisdag från människa med dolt nummer och som jag fortfarande inte vet vem det är.

Årets bästa låtar (ej nya för året): Tusen dagar härifrån, Common People, Framåt är bakåt och bakåt är fel, Karenina. 

Årets julklapp: Clearblue fertilitetsmonitor

Årets julkalender: Knut - Julkalendern.

Årets nymodigheter: Spotify och facebook.

Årets huvudbonad: Hatt

Årets flicka: Ingen direkt vinnare, men iaf ett par bra minnen. 

Årets sporthändelse: Tour de France.

Årets bästa tv-program: The big bang theory. 

Årets poet som är med i allt: Björn Ranedlid och Marcus Birro.

Årets Simon: 22.




 



Kommentarer
Postat av: Denilson

Jag minns tour de france med glädje. Jag missade en målgång men fick en lägenhet istället.

2009-12-30 @ 17:40:44
Postat av: Adam K

Hej, ursäkta min okunskap, men vad är en

"Clearblue fertilitetsmonitor"?



Dataskärm?, Ipod?

Kretaiv avslutning på dtt år=), mitt blev lite sämre i känslor och sorg och ja, en ballong sprack som förväntades en bra dag, men allt föll i en pannkaka. Dock blev det champagne=)

2010-01-02 @ 00:08:58
Postat av: Simon

Är en apparat som hjälper en att se när man är som mest fertil, störst chans att bli gravid.



Fint med champagne, 2010 blir säkert bra.

2010-01-02 @ 14:34:32
Postat av: Adam K

Ok, då vet jag, Tack.



Men är det du som är jury eller skrivit av en lista??

2010-01-03 @ 22:59:58
Postat av: Simon

DEt var jag som utsåg det till det

2010-01-03 @ 23:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback