Totti ger hopp

Förra säsongen var oerhört dålig för Roma. Sommarens tranfermarknad har hitills varit allt annat än övertygande och Aquilani är på väg till Liverpool, vilket är sorgligt. Roma har nu också bara tremittbackar i truppen, en för lite, minst.

Roma har dock klarat sig vidare första omgången av Europa League, en 10-2 seger totalt mot belgiska Gent. Totti gjorde hela 5 mål under de två mötena och han verkar onekligen ha en bra form nu. Han har haft en bra försäsongsträning och verkar nu vara helt skadefri. Om det fortsätter så kommer Totti att göra en riktigt bra säsong, och det kan lyfta Roma. Faktiskt så långt som till ligatitel tror jag.

Det har kommit tillbaka ett par yngre spelare som var utlånade under säsongen (de börjar bli äldre och redo för hetluft). När nu inte pengar verka finnas så satsa på de istället för att göra sena chansvärvningar på halvkassa spelare. Andreolli, Cerci och Okaka är bättre än panikvärvningar. Jag hoppas framförallt att de satsar på Andreolli som första back-up som mittback. Kruxet är att han vill spela regelbundet. Jag tycker roma borde göra honom som första back-up då kommer han få speltid och förhoppningsvis vilja stanna. Jag kan inte se vilka Roma skulle kunna värva som är bättre mittback än Andreolli om han får förtroende, kanske Lugano då. Han visade under U21-(u23)EM att han är en bra spelare, och han spelade stabilt i gårdagens match mot Gent, där han iofs inte sattes på större prov.

En mittback till måste tillkomma, två om de skulle få för sig att låna ut Andreolli. Sen en eller två till offensiva spelare, men då ska det fan vara spelare som verkligen tillför något.

Att Totti som ser ut att gå mot högform ger iaf mig hopp om en relativt ljus och rolig säsong, troligtvis framför en dator nära mig, men iaf.


Kommentarer
Postat av: IK

Den som har en lever får se vem som vinner listan där, jag kan väl avslöja att nämnda Elm är top 15 iaf...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback