Lördag

Ytterligare en festlös lördag.

Känns ganska skönt, men jag börja sakna fester lite. 

Ikväll har det varit Serie A fotboll. Det är något magiskt med det, något som lever upp i mig. Lite som den där Lasse  Holm-låten Cancelloni Macaroni, säga massa ord som man får en bra känsla av. Fan Sampdoria, Napoli, Parma, Bologna, Fiorentina, Udinese, Palermo, det smakar mumma i munnen, och då har jag ändå inte nämnt giganterna.

Kombinationen av offensiv briljans och försvarsmässig briljans, kämparglöd och cynism, den blandningen är det som gör serie a så speciell. Att det finns plats för Gattuso, Ronaldinho och Nesta i samma lag. Givetvis är romantiken troligtvis överdriven, och fotbollskulturerna börjar närma sig varandra och den nationella särpräglingen blir allt mindre. Men Serie A gör mig passionerad det gör mig fylld av lust för att låna en rad från Lasse Holms låt.

Nästa lördag blir det massa fotboll på tv, men kanske också fest, en fotbollsfest kanske :).

Norrköping är nära nu, ska bli skönt att komma tillbaka, sommaren har väl varit helt okej, bra för in kropp framförallt. Nu blir det ett sista ryck härnere, sen tillbaka till livet liksom.



Kommentarer
Postat av: Tobias

Du inser snart att den bästa fotbollen spelas i London, närmare bestämt på Emirates Stadium.



Tillbaka till alkoholen! Den har väntat på dig ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback