B-lag

Idag ska jag spela årets sista match för Långemåla IF, b-lagets sista kan jag inte vara med på. Vi får se vilken placering vi lyckas ta hem, vi leder serien nu och med tanke på att vi kan slå alla lag i serien om vi spelar så bra som vi kan så är jag övertygad om att serien kommer att spelas hem. Jag spelar helst a-lag, men b-lag är också kul att spela, särskilt nu när det faktiskt är en viss kvalite i Långemålas b-lag och framförallt att vi vågar hålla i bollen och spela fotboll, så har det nästan aldrig varit i Långemåla, därför tycker jag att den förändringen är mycket trevlig. Ibland säkrar vi bara med knappt två spelare när vi går till anfall, visst om motståndets offensiv har en viss kvalite så är det en aning övermodigt, men samtidigt så får man mer press på motståndarna när mer följer upp och de har de senaste matcherna inte varit tillräckligt skickliga till att utnyttja ytorna.

Jag har iår spelat på fyra olika roller i b-laget på vad jag tror är fem matcher jag spelat iår. Får se vilken det blir idag, jag hoppas på vänsterback eller libero.

A-laget säkrade, som Adam nämnde i en kommentar förut en kvalplats igår. Jag kunde inte vara där och bevittna händelsen. Kul att Långemåla kan vara uppe och spela om en plats till division 4:a, det skulle vara riktigt stort om Långemåla kunde ta sig upp dit i dessa bygdavfolkningstider. Det enda som är tråkigt är att jag inte är med och bidrar till det, men det är smällar man får ta om man inte vill bygga sitt liv på att spela fotboll och bo i trakten av Långemåla, och i ärlighetens namn så är jag gansks nöjd med att ha flyttat

Snart slutar fotbollen och livet börjar, det kanske också kan bli kul.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Det vore kul med LIF (Långemåla), i fyran. Ni har verkligen lyckats från 7:an och uppåt, likt Stjärnan ett tag.

En annan fråga, rent ekonomikst skulle ni klara av fyran?

FIF tror jag inte idag skulle göra det.

2008-09-14 @ 11:37:20
Postat av: Simon

Jag ser inte varför fyran skulle kosta mer en femman, men det tror jag LIF skulle klara, vår ordförande är ju bygdens Abramovich :)

2008-09-14 @ 12:22:42
Postat av: johan gyllensten

jag tror att du är målkåt som vanligt och bara tar löpningar offensivt;)

Postat av: Adam

Vad vet jag=), däremot är det ju andra regler gällande utanför planen mellan 4 an och femman. Men dte är smådetaljer som vi nadra ej tänkter på vilket ni löser lätt.



Där ser man, alltså lever ni på andras pengar likt LIF. Trodde ärligt ni hade lyckats helt själva. Men så fel jag hade då. Nu vet jag varför ni är så bra.

Då vet du också varför LIF Leksand är bra också, som stavas ejendals, vad stavar ni erat till?

2008-09-14 @ 15:49:25
Postat av: Adam K

Jag kan iallfall säga att FIF:s hjälp stavas HIK=)

2008-09-14 @ 15:50:59
Postat av: Simon

Han är ordförande i LIF och är delägare i Econova. Jag tror dock att LIF går runt själva som förening utan tillstötning av pengar, men det är en trygghet att ha honom som ordförande, främst kanske för att han är väldigt intresserad (på nästan alla matcher och ofta ledare för b-laget) och så är han även en bra företagare.

2008-09-14 @ 19:16:36
Postat av: Anonym

Han är ordförande i LIF och är delägare i Econova. Jag tror dock att LIF går runt själva som förening utan tillstötning av pengar, men det är en trygghet att ha honom som ordförande, främst kanske för att han är väldigt intresserad (på nästan alla matcher och ofta ledare för b-laget) och så är han även en bra företagare.

2008-09-14 @ 19:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback