Tyskland-Turkiet

Till denna match är Tyskland storfavoriter enligt mig. De är ett bättre lag sedan innan och Turkiet har förmodligen bara 14 spelare som kommer vara tillgängliga för spel. Bl.a. så saknas förstamålvakten Volkan, Mittbacksbjässen Servet, anfallstjärnan Nihat, kaptenen Emre, mittfältsprofilen Tuncay, talangen Arda för att nämna några. Tyskland å sin sida saknar inte en enda spelare. Hamit Altintop är Turkiets stora nyckelspelare inför matchen, han har enligt mig varit en utav tuneringens bästa spelare. Tysklandsfödda Altintop är nog extra motiverad till denna match, som att de hade behövts. Kampen mellan Ballack och Altintop på mitten kan bli riktigt spännande. En annan riktigt spännande kamp i matchen kommer att bli mellan målvakterna Rüstü och Lehmann. Två målvakter som till och från kan svaja, men båda har en riktigt hög maxkapacitet. Om Rüstü vaknar på rätt sida så kan han bli en mardröm för tyskarna. Tyskarnas offensiv känns dock överlägsen turkarnas motsvarghet, särskilt med tanke på alla offensiva spelare som inte kan medverka för Turkiet i dagens match, det tror jag kommer fälla avgörandet i kvällens match.

Premilinära startelvor
Tyskland
Lehmann
Friedrich - Mertesacker - Metzelder - Lahm
Frings - Hitzlsperger
Schweinsteiger - Ballack - Podolski
Klose

Det talas om att Frings kan komma att petas till förmån för Rolfes, jag tycker dock att Frings är för bra för det, så i min prel-elva får han starta

Turkiet
Rüstü
Sabri - Gökhan - Topal - Balta
Gökdeniz - Altintop - Aurelio - Ugur 
Kazim - Sentürk

Kommentarer
Postat av: Adam

Intressant match. Själv är jag på svagas sida, denna gång Turkiet.



Jag vet vad de väntas av Tyskland, 1-0 sen försvar a la italien suck. Kul ändå att orosmolnet Lehman står idag=)







2008-06-25 @ 16:56:37
Postat av: Adam

Tyskland vann matchen men inte kampen=)

2008-06-25 @ 23:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback