Sverige utslaget, mycket roligt kvar

Trist att Sverige åkte ut, så här efter Rysslandsmatchn så kan man dock konstatera att Serige saknade för mycket för att kunna göra något ordenligt spännande den här turneringen. Nu tänker jag se vidare.

Jag börjar med att ta ut gruppspelets drömelva, jag är lite svag för sånt där.

Buffon
Lahm - Pepe - Carvalho - Van Bronckhorst
Srna - Deco - De Jong - Sniejder
Villa - Podolski

Buffon går före Van der Saar pga hans straffräddning mor Rumänien som tillslut tog laget vidare. Pepe och Carvalho bästa mittlåset hitills, Van Bronckhorst lysande på sin kant, Lahm har hållt en bra nivå. På mitten behövs en balanspelare, De Jong har varit bäst. Deco har visat fin kapacitet hitills. Srna blev matchvinnare mot Tyskland och Sniejder har förmodligen varit turneringens bästa spelare hitills. Villa och Podolski är de som gjort flest mål.

Matchen mellan Portugal och Tyskland imorgon kommer att bli fantastisk. Många intressanta dueller komer det att bli. Framförallt mittfältskampen mellan Deco och Ballack, samt vem utav de offensiva kantspelarna Ronaldo och Podolski (om han nu inte spelare forward) som lyckas bäst. Efter gruppspelet så tycker jag att Portugal på ett bra sätt har rättat ut frågetecknen jag hade på dom. Tyskland har inte riktigt gjort det. Jag tror Portugals backlinje, som är mycket bra, samt deras offensiva profiler i Ronaldo, Deco och Simao kommer att avgöra matchen till Portugals fördel. Matchen kommer hur som helst bli dödligt spännande. 

Förmodade startelvor

Portugal
Ricardo
Bosingwa - Pepe - Carvalho - P.Ferriera
Deco - Petit - Moutinho
Ronaldo - N.Gomes - Simao

Tyskland
Lehmann
Friedrich - Mertesacker - Metzelder - Lahm
Fritz - Ballack - Frings - Schweinsteiger
Klose  - Podolski

Frings och Podolski är tveksama för Tyskland pga skadebekymmer.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback