Fotboll och lite lite annat

Tyskland gick som väntat vidare. i Kvarten väntar Portugal, en jättematch. Tyskland imponerade inte så mycket dock och det finns en del frågetecken att räta ut.

Imorgon är det dags för den på förhand tuffaste gruppen. Ödesmatch för både Frankrike och Italien. Inget utav lagen har imponerat och det skulle inte förvåna mig om de spelar oavgjort. Jag tror i vilket fall att Rumänien har en fin chans att gå vidare, jag tror mycket väl att de kan slå Holland och om Frankrike/Italien åker på det så har de bara sig själva att skylla. Om något av de två dock skulle lyckas traggla sig vidare så skulle det inte förvåna mig ett dugg om de slår ut publikfavoriterna Spanien och Holland och tar sig till final.

Tydligen så har både mittbacken Thuram och högerbacken Sagnol varit svaga och kan mycket väl bli petade till sista matchen, så går det när man tar med bänkade veteraner. Kanske inte hade varit så dumt att ha med sig Mexes och Sagna. Boumsong kan ju inte ha varit ett rimligt mittbacksalternativ, han fungerar nog mer som en maskot.

Nästan skandal att inte Vastic kom in för Österrike idag.

Nu till något annat än fotboll. gå barfota är härligt, det kan man göra ute nu för tiden. Risken finns att jag går i en hundskit, men den risken får man ta. Vatten finns ju alltid att tillgå och i annat fall är lite skit under fötterna lite småmysigt.

Karel Brückner ser ut som den där gubbtanten som varit med i 100höjdare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback