En dag i skogen vid motorer

Idag har jag varit funktionär vid en motortävling, ett rally. Jag kollade av vilken tid de startade och skrev det på deras tidkort, det var min uppgift.

Det var trots allt en helt okej sysselsättning. Regn under en stund gjorde aktiviteten mindre angenäm. Med regnet kom också åskan och åskan slog ner i två hus och en ladugård vid 1:a och 4:e stäckan (samma sträcka, körde två gånger). Det gjorde att andra sträckan ströks, pga att räddningstjänst behövde trafikera sträckan. Det gjorde dock inte att saker gick fortare. på  tredje sträckan så var det en förare som hade förmågan att krascha, personen skadade sig halvallvarligt om uppgifterna vart korrekta. Den olycka gjorde att vår sträcka blev cirka 2 och en halv timme försenad.

Sammanfattningsvis så kan jag väl säga att det var hyfsat trevligt. Halvkul att se lite motorsport, nu kan jag dock ägna mig åt att kolla på riktiga och mer intressanta sporter som fotboll och cykling.

Kommentarer
Postat av: Adam

Intressant, då vet jag var åskan åkte ner=).

HUr hamande du bland motorer?

2008-07-13 @ 20:03:18
Postat av: Simon

Min fasters sambo var med och arrangerade och behövde lite funktionärer.

2008-07-13 @ 21:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback