Köra ved, julgran och ja något annat

Vi börjar med nummer två på rubriken. Igårkväll rasade den förbannade granen när man sitter ensam här hemma i småland. följdaktligen står den nu dagen efter snett med massa handdukar kring den och en massa kulor lite utspridda på golvet, en större anstängningen en så orkar jag inte med gällande den förbannade granen, menningslöst hittepå.

Flytta ved från en plats till en annan är något som man få egna sig åt när man är här hemma, tråkigt är det. Jag borde egentligen ut och göra det nu, men jag har ingen lust alls. Så jag sitter här och fördriver tiden.

Snart är det nyår, bah, massa planerande.

Snart börjar allvaret, eller ens vardag eller vad man ska säga igen. Julen är ganska bra för att vila upp sig och få lite distans till saker.

Hur kan förövrigt sådana där bananfodral vara så dyra? De kostar ju mer en vad många människor spenderar på bananer under ett år. 


Kommentarer
Postat av: Adam K

Intressant med er Julgran. Har ni ingen Julgrans fot? Eller är granen så smal att eran julgransfot ej går att skuva in mer? Surt i vilket fall.



Angående veden är det ett logistiksproblem, allt är logistik idag inklusive att "bära in ved"



Du som utövar fotboll bör väl veta hur man kan motivera sig till tråkiga saker som att "bära in ved" Ta ett mål i sänder så vips har du gjort det?

Sen har du dagen för dig själv om nu inte granen rasar igen.



Det sista har jag ingen kommentar till.



Vill att du ser det där med logistiken som ett hjälp och ingen nidtext.

2008-12-29 @ 13:28:49
Postat av: camilla

Åh jag hade verkligen velat se din förbannelse över granen på riktigt haha! Det hade säkert varit en smula skrattretande:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback