Premier League-tips

Snart drar denna fotbollsliga igång, ett tips kan vara lite kul att göra.

1.  Chelsea
2.  Mancheser United
3.  Liverpool
4.  Arsenal

5.  Aston Villa
6.  Tottenham
7.  West Ham
8.  Everton
9.  Manchester City
10. Portsmouth
11. Bolton
12. Newcastle
13. Sunderland
14. Fulham
15. Blackburn
16. Middlesbourgh
17. West Bromwich

18. Wigan
19. Stoke
20. Hull

Jag tror titelkampen detta år kommer att stå emellan Chelsea och United, det känns som att de två har lite mer bredd och lite mer klass än Liverpool och Arsenal. Chelsea tror jag vinner för att de inte har vunnit något stort på ett par säsonger, och med så många världsspelare i laget som är hungrig på titel så blir de svårstoppade. Jag tror Liverpool och Arsenal kommer att ta de två cl-kvalplatserna relativt enkelt. Vem som kommer först av de två är en smaksak. Liverpool har dock sluppit att tappa någon ordinarie spelare och har ganska lik startelva som förra året. Tror det är viktigt att de inte har värvat allt för mycket till denna säsong så att de nu har spelat ihop ett lag. I Arsenal beror det som vanligt på hur stort steg de yngre spelarna lyckas ta, Hleb och framförallt Flamini blir dock svåra att ersätta.

Bakom dem tror jag Villa kniper 5:e platsen, Barrys ser ut att bli kvar, intressanta offensiva spelare i Young och Agbonlahor och Laursen är en bjässe i försvaret. Om Barry säljs och Laursen blir skadad så kan det dock dala ordentligt. Tottenham har i år ett intressant lag med en bra tränare, men det räcker inte för att utmana om en cl-plats tror jag. West Ham gör en bättre säsong än förra och hamnar på övre halvan. Everton klarar inte av att komma på en lika hög placering som förra säsongen. Hughes är en för dålig tränare för att höja City nämnvärt tror jag. Portsmouth är ett stabilt lag som får en stabil placering. Bolton tror jag kommer att göra en bättre säsong än förra, de är i grunden ett ganska hyfsat fotbollslag så en mittenplacering borde de kunna hamna på.

I Newcastle finns det som vanligt många frågetecken, för många för att de ska lyckas utmana om någon högre placering, vilket de egentligen borde. Dessutom är nog Keegan för dålig som tränare. Sunderland har värvat ganska intressant och håller sig med god marginal på rätt sida sträcket. Fulham kommer att göra en bättre säsong än förra. Blackburn har tappat sin tränare och någon tongivande spelare, de får en reaktion på det, nerflyttning lär det dock knappast bli. Middlesbourgh tror jag inte på i år, kvar i Premier League blir de dock. West Bromwich är den nykomlig som har störst chans att klara sig kvar, och det tror jag de lyckas med. Wigan känns så tråkigt, lite därför jag tippar ut dem, är troligtvis lite bättre än mitt tips, men det struntar jag i. Stoke, har inte förstärkt något speciellt och jag har svårt att se att de klarar sig kvar i ligan. Hull är inte tillräckligt bra för Premier League.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Intressant tips men vettiga motiveringar, men alla vet att Arsenal kommer vinna ligan i år. Hmm...

Postat av: Adam

Vore intressant för lagens nyförvärv och förluster också. Det är också en del i spelet idag, eller?

Annars bra ranking.

2008-08-14 @ 18:03:35
Postat av: Simon

Helt klart är det så, jag tog mig själv en tripp genom vilka värvningar lagen har gjort och hur startuppställningar kan tänkas se ut. Jag hade dock inte orken att publicera alla övergångar, om någon vill kolla upp det så är svenskafans ganska bra.

2008-08-14 @ 21:37:14
Postat av: Adam

Det visar ju va du vill ge till dina besökare=),

Med den inställning du har så....

2008-08-15 @ 14:54:11
Postat av: Adam

Föressten blir dte premiär för mig att se på fotboll i Fågelfros idag=))

2008-08-15 @ 14:55:25
Postat av: Simon

Jag tror få av mina läsare är intresserade av att jag publicerar det och dessutom finns det flera andra ställen att kolla upp sådant på, detta är ingen redovisningsblogg.

2008-08-15 @ 17:14:10
Postat av: Adam

När jag tänke efter så är di ninte det=), utan mer blandat, så den godtar jag=).



Föressten, FIf vann mot Alstermo, med 5-3. Eventiuellt nåt mål till för hemmalaget eller bortalaget, men FIf gjorde 5-3 då jag gick mot bilen=) Va ca 20 tal där och vittnade om laget som slog det obesegrade laget alstermo.

2008-08-15 @ 20:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback