Möte med sina demoner

Det är inte direkt mina demoner utan snarare Romas demoner som indiirekt blir min demoner. Juventus ska gästa olimpico klockan tre idag, det kommer bli läskigt spännande. 

Formen är så bra inför matchen, det är bara ett par lag till som kan konkurrera med Roma om titlen Europas formstarkaste lag och paradoxalt nog känns det inte så bra. Det är nåt med det läskiga att vara favorit i en sådan här match och vilka bakslag det kan ge  Roma har aldrig tidigare varit så här stora favoriter mot Juventus och det kommer att bli ruggigt ruggigt tufft. 

Jag har faktiskt ingen aning om hur matchen kommer gå, inte ens en känsla, det kan gå hur fan som helst. Inatt tror jag att jag drömde att Nedved gjorde 1-0 efter en klantpassning av Aquilani, jag hoppas inte det slår in. Det enda jag vet innan matchen är att Spalletti inte kommer att göra mål, allt annat kan hända.  

Denna matchen är förvrigt början på helvetsveckorna. Helvetsveckorna är från 23 september till 31 oktober. Under denna tidsperiod ska bl.a. Juventus, Fiorentina, Inter, Mancheter United och Milan mötas Helvetsveckorna avslutas med ett Rom-derby. Roma ska nu spela fyra matcher på tio dagar, motståndet i dessa matcher är i tur och ordning Juventus, Fiorentina, Inter och Manchester United, svårt att hitta på ett tuffare program.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback