Dam-VM

Jasg tänkte inte ta upp det, men jag hörde lite sncka på tv vilket gör att jag inte kan undvika det. Sverige åkte snöpligt ut efter att ha klantat sig mot Nigeria. Då dra man givetvis växlar att de är långt efter alla andra. Nordkorea tror jag är femma i världen och USA etta, så det var en tuff grupp.

De kollade på en del andra lag som gick vidare och hur de spelade, inget fel i det. Det tråkiga var att det var någon satans Drillo-fotboll där spelet är uppbyggt med en targetspelare som man ska slå bollarna på. Personen som visat bilderna visar ett klipp när en back slår en långboll på targetforwarden som skarvar till en löpande spelare och sen har han mage att kalla det mönsteranfall! Galning.

Och inte nog med det, han vill att Sverige ska ta efter denna grottfotboll. Gör för i helvete inte det säger jag. Nej, jag tycker istället att passningsspelet ska utvecklas, vad jag har sett så behövs det. Framförallt backarna i Sverige bör spela med lite mer pondus och inte bli så stressade när en motståndare närmar sig. Jag tycker man ska gå helt motsatt väg, en fotboll som går ut på teknik och passningspel istället för en spark, spring och kraftfotboll. 

Drillo-fotboll tycke rjag dessutom är ganska tråkigt att se på, men det finns ju många som gillar Engelskfotboll och det påminer en del om Drillofotboll, iaf den näst högsta serien och neråt. Boll som vårdas inom lag har utvecklats i Premier League.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback