Artighetsfraser i mejl

Detta är ett problem som man med ojämna mellanrum utsätt för. Ska man välja att skriva tack på förhand med vänliga hälsningar, mvh eller hälsningar. Givetvis beror det på vem man skickar till men det är ändå knepigt.

Om jag börjar med när man ska tack på förhand till något man vill ha hjälp med så känns det att man sätter press på att man vill ha svar utav personen man vill ha hjälp av. Och visst man vill ju ha ett svar, man blir ju arg annars, men persoen kanske känner spm mycket krav och press utav det så att han blir utbränd. Eller så blir han tjurig för att han får krav och känner för att göra ett dåligt jobb. 

Att skriav med vänliga hälsningar till något företag känns konstigt, då känns man så hurtig och lustig på något sätt. Vad fan ska den på företaget med en vänlig hälsning till? Vi skiter i varandras existens i alla fall.

En kombo mellan tack på förhand och mvh är bra, menh den känns på sätt och vis för ansträngd. jag vet i fan vad personen tycker om det, jag är ingen psykolog men det är inte alltid man finner det trevligt kanske.

Att strunta i en artighetfras i ett sådant  brev borde vara det ultimata, men det vågar man inte för att man vill ha ut en tjänst och de kan bli arg och tycka personen är dryg bara för att man skiter i mvh.

Jag föredrar att till privatpersoner i brev utan krav skriva hälsningar. Det känns lagom, en hälsning kan jag allt kosta på, en vänlig känns överdrivet.

Detta inlägg blev bara en massa skitog mumbo jumbo, men jag orkar inte fixa till inlägget och nör jag tänkt tio minuter på ett inlägg och skrivit ner det så tänker jag inte kassera det. Och denna blogg har ju inte hindrat sig själv från att publicera skit tidigare så håll till godo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback