Mobbing av min dialekt

Det är en sak som händer till och från. Jag blir faktiskt utsatt för det oftare nu för tiden känns det som. Även smålänningar använder denna låga beteendeform, de andra lyckas nämligen kamoflera sin smålänska, men inte jag. Inte nog med att de retar talet av den vackraste dialekten utan det görs dessutom i Östergötland av alla jävla ställen! Deras sätt att tala är inte att betrakta som något annat än ett grovt talfel. Det är säkert avundsjuka som gör att de retar mig för min dialekt. Tillägg; Glömde att det var en j'kle som tyckte jag pratade skånska för nåågra dagar sedan, det var en förolämpning utan dess like. Usch.

Jag vet smålänska är det vackraste som finns och jag står över andras glåpord angående min dialekt! Alla ni andra har talfel! Det är jag som talar rätt!

Kommentarer
Postat av: Adam

Jag kan nästan se om du vore Skåning/Hallänning/Norrlänning så skulle det vara det vackaraste språket, bara det berör dig så är det det varckraste.
Själv gillar jag inte småländskan, även om jag lärt in en del ord omedvetet.

2007-10-15 @ 18:11:08
Postat av: Camilla

Dialekt är bra skit Simon:D Den ska du vara stolt över:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback