Förbannade FIFApajasar!

FIFA har nu nominerat 30 spelare som kan vinna priset världens bästa spelare. Av någon utgrundlig anldening så har de struntat i att ta med två av serie A:s tre bästa spelare. De har också tagit med spelare som haft en medioker säsong samt varit skadade ungefär halva säsongen. T.ex. Henry, Thuram, Vieria och Etoo. Även mindre bra fotbollspelare som Marquez och Lahm fick plats.

Spelare som inte fick plats var den viktigaste spelaren i laget som vann serie A i överlägsen stil samt spelaren som vann guldbollen som europas bästa målskytt.

Att inte Totti eller Zlatan är nominerade är msp grymt dåligt. Så grymt dåligt att jag inte ens borde bli upprörd, detta borde bara kunnas se som ett skämt. Men som ni märker så blir jag upprörd. Jag förstår inte hur juryn tänker, det gör nog ingen annan heller. Någon verklighetsföranrking i dagens fotboll verkar de inte ha. Statistik och prestation verkar vara obetydligt mumbo jumbo. Skandal!

Jag är så arg , tur att jag är ung så att det inte är någon fara när mitt blodtryck stiger.

Hela jävla rövlistan har ni
här


Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

jag håller faktist med dig simon... faktist. Sen tycker jag även att Alan Smith ska vara med bara för att han är så snygg.

2007-10-10 @ 18:13:59
Postat av: Adam

VAd är dte för nissar som sitter på de där fifastolarna?
Själver skiter jag fulständigt i om Tottis vara eller ickevara i listan men samvetet av deras sätt att välja verkar inte så bra.
Skönt att hockeyn ej håller på med sådant trams=))
HA en bra dag.

2007-10-10 @ 18:19:09
Postat av: Adam

En sak till som jag lagt märke till bara så här är att så fort nåt går emot dig så har du en förkärlek att skriva R*V först i ordet sen vad du ör irreterad på i samma ord.
HA en bra dag.

2007-10-10 @ 18:23:49
Postat av: Tobias

Tycker det är helt rätt, varken Totti eller Zlatan är tillräckligt bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback