Mat

Mat och kost är ett problem i ens omgivning. Man dör av det men man måste ha det för att inte dö. Hur mycket och vad är frågor som ständigt problematiseras. Jag har personlighen ett problem så rör att det är ganska tråkigt att laga mat och mitt kök är väldigt dåligt och oinspirerande att laga mat i. Detta gör att Norrköpings alla oändliga kebab och pizzaställen känns inbjudande och det är ju inte alltid så jävla nyttigt.

Nu har det dock blivit så att jag i princip av olika andledningar tvingast att behöva laga mat hemma under veckan, det har faktiskt varit positivt för min kropp, det och att jag har rört lite på min kropp den senaste veckan jämfört med ett par månader tillbaka. Jag ska nog försöka börja laga mer mat hemma, det är nog nyttigare även att det blir en del halvfabrikat och sånt tjafs. Sedan till januari ska jag börja kosta och träna bra samt att bara dricka alkohol (iaf så man blir full) varannan var tredje vecka.   

Kom ihåg; äta bör man annars dör man, om man inte äter fel saker, för då får man cancer, och om man inte äter sakerna man får cancer av så får man inte i sig den näring man behöver vilket leder till olika problem.

Livet är ett helvete, men ett ganska kul helvete trots allt.


Jag måste avsluta med ett studentmatlagningstips. Koka lite makaroner, stek lite köttbullar och krydda rikligt med ketchup.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Äter gör man, ändå dör man! :)

Jag ska också försöka vara så pass duktig som jag faktiskt har varit veckan som gått. Laga mat hemma är dessutom godare. Jag är verligen trött på den mesta skräpmaten och "dagens"-ställen är ju omöjligt att hitta.

Det där med alkoholen låter inget vidare dock, 2ggr i veckan. Minst.

Postat av: Daniel

Dagens studentrecept: Exotisk pasta med köttbullar

Koka ett par nävar makaroner
stek upp en handfull köttbullar
krydda med ketchup och överbliven tacosås
Alternativt grannens oregano
Klart!

Serveras bäst med 2 kalla öl

2007-11-12 @ 12:01:07
URL: http://censurerat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback