Champions League-kväll

Ikväll har jag haft en chmapions league-kväll för mig själv, det har varit väldigt trevligt.

Det var även mångta intressanta resultat, alla grupper lever faktiskt på denna sida av champions league. Vi kan börja med Lazios grupp, resultaten där var för mig ganska trevliga. Lazio lyckades förlora hemma mot Olympiakos. Den andra matchen i denna grupp slutade med Weder Bremen seger mot Real Madrid, detta gör att Lazio hux flux är sist i gruppen, jag trodde faktiskt att de skulle gå vidare. Nu krävs det att de ska vinna borta mot Real Madrid,, det kommer inte hända, en förlust för Real skulle nämligen innebära att Real är borta från CL.

Milan var ett utav två lag som blev klara för vidare avancemang idag. I samma grupp tog Celtic en viktig seger mot Shaktar. Om Celtic klarar poäng borta mot klara Milan så är Celtic klara för avancmang, förlust ger Shaktar möjligheten att gå om Celtic.

Det andra laget som blev klara för slutspel idag är Chelsea. i Samma grupp är Valencia redan ute. Det blir en helt angörande match mellan Schalke 04 och Rosenborg, Schalke har hemmaplan, det räcker med oavgjort för Rosenborg. Jag tror tyskarna klarar detta.

Den tajtaste gruppen är Liverpools grupp, därifrån kan alla lagen gå vidare (det kan iofs även hända i Lazios, så de är väl lika tajta då). Liverpool lyckades idag vinna mot Porto samtidigt som de fick hjälp av Beskitas som mötte Marseille. Detta gör att det räcker för seger för Liverpool borta mot Marseille för att gå vidare. Mycket starkt att komma tillbaka för Liverpool med tanke på läget de hade skaffat sig, de missar inte det här nu. Porto sluta etta i gruppen eftersom att jag tror att de vinenr hemma mot Besiktas.

Lagen som är klara
Manchester United
Roma
Arsenal
Sevilla
Barcelona
Real Madrid
Inter 
Milan
Chelsea

Cl lär bli spännande, förhoppningsvis slutar Roma som vinnare av turneringen.

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback