Grazie Roma

Första titlen sedan 2001 bärgad! Visserligen bara Italienska Cupen men ändå.

De som vet Romas och Inters historia visste att det inte var avgjort trots att Roma vunnit med 6-2 i första matchen och spelat ut Inter. Roma brukar kunna tappa saker och Inter brukar kunna lyckas med heroiska vändningar, men så blev det inte idag eller igår rättare sagt, men det var nära. Inter har ju också alltid haft ett skimemr över sig att de aldrig kan vinna något viktigt,  men iår vann de ligan och varc stabila och då har lite av pazza Inter försvunnit, kanske vad det andleningen till att Roma kunde hålla ut denna match. Roma lyckades vinna tillslut. Inte på ett vacjert sätt utan på det sättet som är det negativa sättet att berskiva italiensk fotboll på typ masking, filmningar etc, men just denna match spelade det ingen roll på vilket sätt Roma vann, bara det blev seger.

Sen efter seger kommer alltid det svåra att veta hur man ska ta segern, hur man ska bete sig. Det är svårt att göra på rätt sätt. Jag lutade mig först tillbaka och spelade lite Roma-låtar och försökte ta det lugnt. När jag hade fått det att sjunka in någotsånär så jag gick på fest. Skönt att fira och sprit var jag värd p.g.a utav Romas prestation. i ärligehetens namn så ska det sägas attjag under festen inte tänkte så mycket på Romas seger, till och fårn kom tanken att Roma trotsa llt har vunnit en titel om 'än bara Italienska Cupen.

Grazie Roma

Glöm inte att rösta på Sveriges Hitler, jag kanske gör en snygg länkning imorgon när jag orkar med det. 

Kommentarer
Postat av: Individ

Härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback