Mitt livs största upplevelse

En gång i min ungdoms sommar så hände en sak som kom att förändra mitt liv för all framtid. Det är en upplevelse så stark att inga ord kan rättfärdiga den känslan men jag ska göra ett halvtaskigt försök att förmedla dessa.

Året var 2001. Datumet var den tredje juni och det var en söndag. På Långemåla idrottspark, som inte bara är en fotbollsplan utan också en dansbana skulle en av de största artisterna som någonsin funnits. Han är den bästa Elvis imitatören genom tiderna, eller imitatör är inte en korrekt beskrivning utan han snarare en genialisk tolkare av av Elvis verk. mannen jag pratar om lever fortfarande, att jag använde ordet var beror på att han slutat tolka Elvis.

Jag skriver naturligvis om Eilert  Pilarm. Det var han som spelade i Långemåla och jag var där! Jag hyar också funnit bevis att han varit i Långemåla, man kan nästan säga att han har satt Långemåla på kartan. På länken nedan kan ni se att min ort Långemåla stor på Eilert den stores tourlist. Jag rekomenderar också att ni surfar ett tag på sidan och lyssnar på hans hitlåtar.

http://eilertpilarm.to/tourlist2001.html

Nu ska jag kolla på filmen/musikvideon Rocky III.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback