Grazie Roma

Grazie Roma finns det en låt som heter och den låten spelar jag i detta nu. Det är positivt för det betyder att AS Roma har segrat i en fotbollsmatch. Denna gång var det Siena som fick på pälsen. Slutresultatet skrevs till 1-0  hemmalaget. Roma gjorde spelmässigt ingen särskilt bra insats, men idag var resultatet det viktigaste.

Det var de två som bevisat minst i Roma tröjan som skapade målet. Inhopparen Tavano spelade fram Vunicic som inte gjorde något misstag i avslutningen, 1-0.

Romas enda svenska spelare Cristian Wilhelmsson fick överraskande inte spela en enda minut i dagens match. Jag trodde att han skulle starta. Startelevan såg lite ovanlig ut mot hur den brukar se ut. De annars givna startspelarna Panucci och Mexes var bänkade och Totti var avstängd p.g.a en förseelse i föregåenden match. Att spelarna vilade beror förmodligen på att Roma i veckan spelar mot Milan i italenska cupen. En cup som Roma satsar på i år. Och till helgen möter Roma ligans suverän Inter.

Jag anslutar inlägget med orden som jag började med.

Grazie Roma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback