det lilla flygplanet

det lilla flygplanet

Idag ska denna man spela spela sin första match i den engelska ligan och fotbollsklubben Fulham. Han har sedan 1999 spelat för den fotbollsklubb som jag tycker allra bästa om här i världen, nämlogen AS Roma. I Romas mycket vackra röda fotbollsteröja så har han väldigt många gånger flygit på planen och varje gång han flyger så vet man att han gjort ett mål.


Han har de senaste säsongerna fått relativt lite speltid i Roma, dels beroende på skador men också för att han inte riktigt passat in i den lysande coachen Spalettis taktik. En så stor fotbollspelare som som dessutom har gjort så mycket för klubben Roma förtjänar att få spela från start i det lag han representerar och då var den bästa lösningen för båda parter att låna ut honom till Fulham.


Jag önskar det lilla flygplanet all lycka till i hans nya klubb. Jag kommer att följa honom med minst lika stort intresse som jag kommer att följa Henrik Larssons spel i Manchester United. Vi får hoppas att Montella stänker in en eller två baljor i dagns match mot West Ham. Den engelska fotbolspubliken förtjänar att få se Vincenzo flyga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback