Tid

Tid, Vad är tid?
Tid är ett linjärt  förhållandesätt mellan materiella kroppar vars existens kan påvisas genom multipla materiella kroppars oförmåga att existera på samma plats vid samma tidpunkt
Denna definition av tid har jag snott från någon, men eftersom att allt man gör endast är plagiat från andra personer så har jag inget problem med det. Det finns inget unikt med någon av mina handlingar, jag är en totalt ounik människa.

Åter till tid. Ibland kan det hända att man behöver gå upp en viss tid att passa på morgonen så att man ska hinna med det man ska göra den dagen. Eftersom att jag själv inte är så bra på att bedöma tiden när jag sover så använder jag mig utav en väckarklocka. Som universitetsstuderande så skiljer det gamska mycket på vilken tidpunkt man börjar på från dag till dag. Det gör att jag inte har några exakta tal som jag har för en viss tid. Om jag t.ex. första dagen ska börja kl 10.15 så kanske jag ställer klockan på 9.32, nästa dag när vi börjar kl 9.15 så kanske jag ställer klockan på 8.39 och nästa dag när jag börjar 10.15 så kanske jag satäller klockan på 9.25. Allt beroende på vilket humör jag är på när jag ställer klockan. En sak som jag aldrig gör är att ställa klockan på någon tid typ 9.00 eller 9.30 utan jag vill ha en lite udda tid. Detta är nog ett desperat försök att bevisa att jag är en unik människa, vilket jag dock inte alls är.

Tillsist så har jag genom diskussion med personer kommit fram till att jag skriver ganska ofta och att det ganska ofta bara är skit jag skriver. Då kommer frågan om jag ska vänta lite längre mellan gångerna jag skriver och försöka hålla en lite högre kvalite när jag skriver?
Efter noga övervägande så har jag kommit fram till att jag inte ska dra ner på mitt skrivande. Eftersom att jag ändå inte kan skriva på ett kvalitativt sätt så är det bättre att jag skriver mycket istället. Om jag bara skulle skriva kvalitativa inlägg så skulle det bara bli ett inlägg i halvåret eller något. Nu skriver jag mycket istället så att folk får något att läsa. Trots att jag skriver många inlägg så lovar jag att jag kommer att skriva ett inlägg av kvalite i halvåret!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hur kan man ha med "tidpunkt" i definitionen av "tid"? Nej, det där köper jag inte.

Skriv mycket, det är bra. Kvalitet är det ingen som bryr sig om ändå. Hur skulle då Hollywood fortfarande vara så stort?

Postat av: Jrgen

Tid är som getingar i pungen, man märker bara av den när den rör på sig.

2007-02-15 @ 18:18:15
Postat av: Jrgen

Visst kan "tidpunkt" vara med i definitionen av tid, då begreppet används för att förklara hur man kan bevisa tidens linjära natur och existens.

2007-02-15 @ 18:21:58
Postat av: Johan Gyllensten

Nu har jag inte läst inlägget... men jag håller med

2007-02-15 @ 19:01:05
URL: http://glasbutiken.blogg.se
Postat av: Daniel

Tid, liksom mycket annat är relativt, men det relaterar inte.

2007-02-15 @ 21:36:00
URL: http://censurerat.blogg.se
Postat av: Tobias

Jo, jag förstår definitionen och den är ganska bra. Bara ordvalet som är mindre bra ;)

2007-02-15 @ 22:56:43
URL: http://tobikei.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback