Inför Champions League: PSV Eindhoven - Arsenal

Det är stor chans att det finns vissa fel i startelvorna. Det är möjligt att jag har missat t.ex. skador eller avstängningar.

Preliminära startelvor
PSV
Gomez

J.Kromkamp
Alex
M. Da Costa
C. Salcido


J. Culina
W. Mendez
T. Simons
P. Cocu

J. Farfan
A. Kone

Arsenal
J. Lehmann

W. Gallas
K. Toure
P. Senderos
G. Clichy


A. Hleb
G. Silva
F. Fabregas
T. Rocisky

E. Adebayor
T. Henry


Detta är mötet mellan holländska ligans suverän de senaste åren och förra årets cl finalist. PSV har under flera år varit den holländska ligans bästa lag trots att flera stjärnspelare har fått lämna klubben de senaste åren. Det gör att de har ett ganska stabilt lag utan de riktigt stora stjärnorna. Lagets största profiler är veteranen Phillip Cocu och den ivorianska anfallaren Arouna Kone. PSV har den senaste tiden växlat mellan de två olika spelsystemen 4-4-2- och 4-3-3 . Jag tror att de kommer att använda sig av 4-4-2 till matchen mot Arsenal. Stjärnan Cocu har de senaste matcherna spelat yttermitt i ett 4-4-2 spel vilket är lite överraskande för mig, det är möjligt att jag har läst uppställningen fel, men jag utgår ifrån att han kommer spela där. PSV:s yttermitfältare är hur som helst inte särskilt bra på att utmana sina motståndare. Så de två forwarden kommer att få se för den mesta av kreativiteten framåt.

Arsenal har också två olika alternativa spelsystem inför matchen. Det ena är 4-4-2 och det andra är 4-5-1. Jag tror dock att de väljer 4-4-2 och sätter Ljungberg på bänken, men min fingertoppskänsla är betydligt sämre än Wenger så det är inte alls omöjligt att han tar ett annat beslut. Arsenal spelar en relativt offensiv fotboll där de försöker att besegra motståndaren med sin egen skicklighet.

Arsenal kommer nog att föra spelet i matchen och PSV kommer nog att backa hem och avvakta lite mer trots att de har hemmaplan. Det är svårt att ta ut en avgörande duell, en given detalj av vad som kommer att avgöra matcherna eftersom att lagen är relativt jämna. Jag tror dock att Arsenals högre spetskompetens hos främst Henry kommer att avgöra mötet till Arsenals fördel. Det kan nog vara viktigt att Arsenal ganska tidigt tar ledningen, för ju längre matchen går desto större problem kan PSV fe Arsenal och det är inte omöjligt att holländarna skräller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback