Högsby

När jag kommer till Högsby så händer något speciellt. Jag har redan misslyckast att rta ut pengar i bankomaten de senaste tre gångerna eller något på grund av att kortet ej funkar. Efter det på andra orter så har det funkat finemang. Idag hade jag tänkt handla min överdrivet dyra tågbiljett med kortet vid stationen i Högsby, hutr tror ni det gick? Åt helvet givetvis, givetvis åt helvete. Den kvinliga slaven frågade mig om jag verkligen hade täckning på kortet, jag svarade ja, men började samtidigt tänka tänk om det inte finns några pengar, tänk om någon har rånat mitt konto. jag han dpck inte bli så jätteorolig, jag betalde med kontaner och satte mig på tåget.

När jag kom upp till Linköping så får man som vanligt vänta på pendlen i cirka 35 min minuter eftersom att SJ inte kan lösa saker på ett bra sätt. När man ändå ska slå ihjäl tid och pensionärer så kan jag lika gärna testa om kortet funkar, det gjorde det, givetvis. Det måset finna snågon märklig spärr i Högsby som gör att jag inte kan använda mitt kort, förbannade Högsby, aja det är tur att man inte är så ofta i Högsby.

Hej och puss på bröstvårtan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback