Jul

Nu är den alltså här igen, julen. Man känner hur den kommer, tempot går liksom ner och rutinerna in. Det är under julen som man märker att det inte har hänt så mycket i ens liv, bara att man blivit ett år äldre(nu vill jag sluta åldras, jag håller för övrigt snart på att få en liten åldersnoja).

Jul för mig är stresslöshet på ett nästan jobbigt sätt, det vill säga tristess. Verkligen tur att man har fotboll att tänka på, utan den så skulle julen vara än mer kämpsam att ta sig igenom. Återstår att se om det blir något fotbollspel för mig under annandagen. Jag räknar med att inte bli med, men jag hoppas fortfarande. Sen hjälper premier league mig igenom julen. Juletider är det bästa med premier league, julen och under augusti, då serie A inte spelas

Vad som mer personifierar julen är lite knepigt att sätta fingret på, eller egentligen inte, jag ska nu sätta fingret på några saker. Dels så är julen en tid då man kollar på väldigt mycket dålg tv för att fördriva tiden. Sedan finns också söttsaker i ett överflöd som aldrig tar slut, på gott och ont. Nu har man också kommit upp i en sådan ålder så att man förmodligen inte kommer att få något roligt paket som man ägnar en större tid åt under julen. Kanske jag kommer att sätta mig vid flash och animera lite, vem vet.

Apropå fotboll så ser Romas säsong att gå lite åt fel håll, absolut ingen fiasko säsongen men definitivt ingen succe. Roma fortsätter på den inslagna vägen att tappa poäng mot de mindre lagen, det kan man inte göra om man vill ha scudetton. Så här i mitten av december så ser Roma ut att bli utan titel, men mkt kan hända. Lite otur med skador har det varit, alla lag har givetvis skadeproblem så det är saker man får räkna med. Extra tråkigt är dock att han som skulle ta steget iår, han som skulle lyfta laget en extra dimension har drabbats av skada (liksom förra året). Jag tror mycket på Aquilani, han är nog nästa spelare i Roma som har chansen att bli en världstjärna, Roma behöver en världstjärna till. Taddei är en annan spelare som är vital för laget som har varit skadad lite mycket. Kanske förstörde Terje Hauge indirekt Romas chanser till ligaseger i och med hans inkompetens och feghet som domare. Eller så är Inter helt enkelt för bra.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback