Roma-Inter

Matchens betydelse för årets säsong kan inte överdrivas. Seger för Roma och titelkampen är helt öppen, förlust och chansen på titeln är körd.

Roma kommer till matchen utan att sakna en enda spelare, iaf inte någon viktig, till och med Totti är med i truppen, jag tror och hoppas dock att han inte startar, de andra anfallarna har visat bra form och han är inte i matchform. Att slänga in en Totti som joker dock i matchen, sämre kan man ha det ställt.

Jag trodde titelchansen skulle vara borta i och med de tre oavgjorda matcherna mot Milan, Napoli, Livorno, men nu finns chansen igen, och även om inte tror att spelet i slutändan kommer räcka till, så är det kul och spännande att hoppet och spänningen finns kvar.

Eftersom att alla är friska så är konkurrensen hård om platserna inför kvällens match, jag ska iaf försöka med en startelva:
Julio Sergio
Cassetti - Burdisso - Juan - Riise
De Rossi - Pizarro
Perrotta - Menez - Vucinic
Toni

Detta är elvan som jag både tror och hoppas på, mycket stor chans att Taddei startar, men jag hoppas att både Perrotta och Menez går före honom. Motta, Mexes och Totti är andra spelare som är nära en startplats. Ytterligare spelare på bänken lär vara Doni, Brighi och Baptista. Roma kan knappast vara bättre rustade till denna match än vad de är, nu gäller det bara att ta chansen, Forza Roma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback