Mer VM, jag kommer inte på något bra rubriknamn

Sydkorea imponerade mest av lagen igår, medan motståndarna Grekland var det svagaste. Sydkorea har utvecklat ett intressant spel med stor rörligthet och också en bra individuell skicklighet hos de offensiva spelarna. Det är dock långt ifrån säkert att de går vidare, för de har Nigeria och Argentina i gruppen, och båda dessa lag har fin chans att gå vidare. Argentina är ett lag med fin inidviduell skicklighet offensivt och det kommer vara jobbigt för lagen de möter, dock är jag väldigt tveksam till att den defensiva balansen kommer hålla, det är väl iofs inte omöjligt att Maradona offrar en forward när laget möter starkare motstånd. Nigeria såg ganska okej ut, och det kommer bli en stenhård kamp mellan Nigeria och Sydkorea om den andra slutspelplatsen. Haruna verkar kunna axla en kreativ roll på mittfältet centralt, vilket kan vara en nyckel för Nigeria i kommande matcher. USA visade mot England att de är ett av lagen med bäst organisation och tydligast spelide i VM och det gjorde också att de tog en poäng. England gjorde en okej insats, men jag hade väntat mig mer av England, kanske kommer det, men i min värld behöver den en balansspelare på planen för att nå riktigt långt.


Algeriet-Slovenien
Detta är den mest profillösa matchen hitills i VM, båda lagen är ganska okända. I ärlighetens namn så hade gruppen sett roligare ut om Egypten och Ryssland hade tagit platserna i gruppen, de lagen som dessa två slog ut i kvalen. Sloveniens försvarspel ska bli intressant att följa det kan vara riktigt jobbigt för motståndarna, de är liksom USA ett väldigt bra organiserat lag. Algeriet vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig av, man får helt enkelt se denna match, de kanske kan bli en rolig överraskning, de har en del bra lirare. Jag tror matchen kommer bli målsnål, 1-0 till Slovenien kanske.

Håll ögonen på
Ziani, Algeriet, den offensiva stjärnan i laget.
Belhadj, Algeriet, en duktig kantspelare som ska lämna Portsmouth, VM blir ett skyltfönster.
Bougherra, Algeriet, troligtvis ledaren i försvaret.
Handanovic, Slovenien, duktig målvakt, absolut nyckelspelare.
Cesar, Slovenien, viktig spelare i försvaret.
Koren, Slovenien, mittfältsprofil och kapten i laget.

Serbien-Ghana
Förmodligen den mest betydelsefulla matchen hitills i VM för de båda lagen. Laget som lyckas vinna den här matchen går troligtvis gå vidare från gruppen. Matchen känns helt öppen, eller jag tror inte den kommer bli öppen, utan jag tror det kommer bli en riktigt tätt match där det blir ställningstrid på mitten. Ghanas mittfält är oerhöet fysiskt och ska bli intressant att se hur Serbien hanterar det. Ett Serbien som har en av turneringens bästa backlinjer. Detta kommer bli en häftig match. Jag tror Serbien kommer gå segrande ur striden för att de är lite bättre organiserade och har lite mer maqtchvinnare.

Håll ögonen på
Kolarov, Serbien, vänsterback som är mycket nära en övergång till Real Madrid.
Stankovic, Serbien, kaptenens betydelse på mitten kan knappt överdrivas denna match, Stankovic måste göra en bra match för att Serbien ska vinna här, nyckelspelare.
Krasic, Serbien, Ytter som är aktuell för Juventus, en av de som ska göra det framåt.
Paintsil, Ghana, stabil ytterback som är nyttig för sitt lag.
K.Asamoah, Ghana, mittfältare som i Essiens frånvaro är lagets starkaste på den positionen, varit duktig i Udinese.
A.Gyan, Ghana, anfallare som ska irritera Serbiens backlinje, viktigt att han presterar bra.

Tyskland-Australien
Australien känns på förhand som gruppens slagpåse och då är det VMs bästa slagpåse, för Australien är bra, men de kommer få svårt att räcka till i gruppen. Tyskland ser som vanligt halvbleka ut på pappret, iaf för oss som inte följer tyska ligan noga och de har dessutom haft lite skadeproblem. Tyskland är dock bra och de är en av de stora kandidanterna till en slutseger i turneringen. Flera unga spelare som ska ta chansen för Tyskland i VM. Jag förväntar mig en ganska jämn match spelmässigt här där Tyskland komemr avgöra genom att vara ett lite bättre lag med lite bättre spelare.

Håll ögonen på
Mertesacker, Tyskland, mittback som är ledaren i försvaret, alltid bra och enligt mig lite underskattad.
Khedria, Tyskland, ung central mittfältare som ska ersätta Ballack.
Özil, Tyskland, ung offensiv mittfältare som kan få sitt stora genombrott i VM och bli en av turneringens stora profiler.
Schwarzer, Australien, målvakt som får en nyckelroll denna match.
Cahill, Australien, lagets bästa spelare, blir ledare och för en nyckelroll på mittfältet.
Kewell, Australien, spelare som inte fick ut all sin talang som spelare, till stor del på grund av skador. Kanske sista chansen att dansa för den stora fotbollspubliken, den chansen tror jag Kewell kommer ta i VM.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback