Drömlag genom tiderna

Här kommer mitt drömlag genom tiderna. Jag har bara sett fyra spela live på tv, men det hindar mig inte från att ta ut detta lag

1 Gianluigi Buffon



2 Cafu



4 Franco Baresi



6 Daniel Passarella




3 Paolo Maldini



5 Franz Beckenbauer



11 Johan Cruyff



7 Garrincha



8 Zinedine Zidane



10 Diego Armando Maradona



9 Pelé




så här ser den taktiska dispositioneringen ut
1 Buffon
2 Cafu - 4 Baresi - 6 Passarella - 3 Maldini
5 Beckenbauer - 11 Cruyff
7 Garrincha - 8 Zidane - 10 Maradona
9 Pelé

Jag är extra nöjd över att laget är välbalanserat, det största frågtecknet i laget är väl längden kanske dels på anfallet och dels mittbackarna, men skickligheten på spelarna gör att det inte ska vara några problem. Ett mycket bra lag om jag får säga det själv, svårt att se något lag som skulle vara bättre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback